Avatar billede mogens-a-kristensen Praktikant
10. marts 2004 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hijack.lock

Kan i se denne igennem
Logfile of HijackThis v1.97.5

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RoamMgr.exe
C:\Programmer\Intel\Switching\User\RoamSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\Programmer\Nokia\Card Phone 2.0\Setup\CardPhoneUIStarter.exe
C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3d.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Hotkey\Hotkey.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
C:\unzipped\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = https://register.scansoft.com/form-dan.asp?&Scan_Make=&Scan_Model=&Ser_Num=6809Z-H54-001001
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UIStarter] "C:\Programmer\Nokia\Card Phone 2.0\Setup\CardPhoneUIStarter.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Hotkey.lnk = C:\Programmer\ASUS\ASUS Hotkey\Hotkey.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: SmartUI.lnk = ?
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BCC737-B171-4746-94C9-0D8A0B2C0089} (Microsoft Office Template and Media Control) - http://office.microsoft.com/templates/ieawsdc.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37933.5705208333
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/eng/check/qdiagh.cab?315
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = MailMak.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = MailMak.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = MailMak.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = MailMak.local
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. marts 2004 - 16:29 #1
Kigger på den med det samme :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. marts 2004 - 16:52 #2
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost

O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Du må ikke slå systemgendannelse til før vi har sagt god for din log.
Avatar billede mogens-a-kristensen Praktikant
11. marts 2004 - 14:57 #3
Logfile of HijackThis v1.97.5

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RoamMgr.exe
C:\Programmer\Intel\Switching\User\RoamSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\Programmer\Nokia\Card Phone 2.0\Setup\CardPhoneUIStarter.exe
C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Hotkey\Hotkey.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\MPAPI\MPAPI3d.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\unzipped\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = https://register.scansoft.com/form-dan.asp?&Scan_Make=&Scan_Model=&Ser_Num=6809Z-H54-001001
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UIStarter] "C:\Programmer\Nokia\Card Phone 2.0\Setup\CardPhoneUIStarter.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\ASUS\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Hotkey.lnk = C:\Programmer\ASUS\ASUS Hotkey\Hotkey.exe
O4 - Global Startup: SmartUI.lnk = ?
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BCC737-B171-4746-94C9-0D8A0B2C0089} (Microsoft Office Template and Media Control) - http://office.microsoft.com/templates/ieawsdc.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37933.5705208333
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/eng/check/qdiagh.cab?315
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = MailMak.local
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = MailMak.local
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = MailMak.local
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = MailMak.local
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. marts 2004 - 15:23 #4
Så ser din log fin og ren ud.
Du må slå systemgendannelsene til igen.

http://www.eksperten.dk/artikler/144

Her er lidt gost at læse på om sikker færdsel på nettet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. marts 2004 - 15:23 #5
gost= godt