Avatar billede brinker Nybegynder
12. marts 2004 - 02:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjemme netværk.

Vil lige om det kan lade sig gøre, inden jeg begynder at rode.

Jeg har en D-Link 604 Router, som der er tilsluttet 2 computere til.
De kører i netværk uden problemer.

Så har lige købt en Linksys trådløs Router, som jeg har tilsluttet port nr. 3 på D-Link routeren, og sat trådløs netkort i computer nr. 3
Alle tre computere kører fint på internettet nu.
Men kan jeg også lave hjemmenetværk på computer nr. 3
når jeg har tilsluttet den, på denne måde.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. marts 2004 - 07:25 #1
du skal forwarde port 139 i linksys til pc3... ved ikke om linksys kan sættes op som base istedet for router... ellers er det nok den bedste løsning.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. marts 2004 - 08:37 #2
Hvorfor har du sat en router til en anden router ??

Det er bedre, enten at pille D-linken fra, eller også skulle du have købt et access point og tilsluttet din D-link router.

/Martin
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. marts 2004 - 10:30 #3
det burde virke hvis du gør følgende (i nævnte rækkefølge):
-ændrer ip adresse på linksys routeren så den ikke er den samme som d-link'en
-deaktiverer DHCP server i linksys routeren
-tilslutter linksys routeren til d-link routeren via en af LAN portene, dvs. ikke internet/WAN porten

men som martinowitz er inde på, havde det været nemmere med et rigtigt acces point.
Avatar billede exsop Praktikant
12. marts 2004 - 23:01 #4
det kan virke fint
bare sæt gateway adresse til lan istedet for wan
Avatar billede brinker Nybegynder
13. december 2005 - 06:08 #5
ok