Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 16:35 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Mine brændtefilm fryser

Jeg har lige købt en Pioneer DVR-107D, og brændt nogle film, men ved afspilning fryser billedet i op til flere sekunder. Jeg har netop opdateret mit firmware, men er der nogen der har en løsning på problemet, er han villig til at give masser af point for en løsning.

Brænde program; Nero 6,3 ultra.
Brændt fra Image-fil fra hdd.

Mvh.

Henning
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 16:41 #1
Det kunne måske godt være dine medier. Hvad mærke bruger du?
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 16:43 #2
Det er Princo DVD-r 1-4xspeed
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 16:44 #3
min pc er en pIII 500 Mhz, 512 mb-ram
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 16:45 #4
Det anede mig. Prøv nogle andre medier. Princo er efter min mening det værste lort. Jeg bruger selv Verbatim, de er meget dyrere, men til gengæld knaldgoe.
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 16:53 #5
sjovt nok, virker dem jeg har fået af en anden !!
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 16:57 #6
Det er måske også princo? Jeg købte engang 100 cd'er i sådan en cakebox, og jeg tror, der var højst 8-9 stk. der virkede tilfredsstillende. Resten måtte jeg smide ud. Derfor mit råd. Så de 8-9 stykker´blev nogle dyre cd'er. :-) Der var ihvertfald ikke sparet noget. Jeg kunne kun bruge dem som frisbee's.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 16:59 #7
Jeg kan så også sige, at jeg ALDRIG har haft en fejlbrænding med Verbatim.
Avatar billede krohn Praktikant
14. marts 2004 - 17:00 #8
Mine Princo virker da ok,,
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 17:02 #9
Det var da rart at høre. :-) Men jeg kan også kun tale om den erfaring, jeg selv har gjort :-)
Norbert.
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 17:12 #10
hvad er prisen på verbatim?? - har også 100 princo og indtil nu har jeg brændt 20 og ingen virker!! HELT TIL HUNDENE...
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 17:15 #11
De koster ca. 14 kr. stk. hos Nierle.
http://www.cdrsite.com/
Men hvis du synes de er for dyre, kan du jo prøve et af de andre mærker, som ikke er lige så billig som princo, og ikke så dyre som Verbatim.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 17:22 #12
Jeg kan se, at de koster 15,38 stk. Det er nok første gang, jeg har set at DVD-R er dyrere end DVD+R, som jeg bruger.
Men hos http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1 koster de 14 kr. stk og 333 kr. for 25 stk. i cakebox
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 17:53 #14
NU LYDER JEG NOK LIDT DUM MEN..... hvad er forskellen mellem - dvd-R ob dvd+r og dvd-
/+R ?
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 17:58 #15
Har du nogle gode tips til brænding ?? Kan jeg få noget ud af min skod Princo skiver?? hvad hvis jeg sætter hastigheden ned til 2x eller lavere, ville det hjælpe??
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 18:01 #16
Det kan da godt være, at du kan få det til at køre med den laveste brænding. Der er vel ikke andet end at prøve.
Ang. DVD-skiver kan du læse forskellene her
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
Norbert.
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 18:04 #17
cool - hvis du vil ha point, må du svare mig;-) Takker for din hjælp, endnu engang er det dig der svare på mine spørgsmål, er du DVD geni eller bare en nørd ;-) *GG*
Henning
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 18:05 #18
Nu skriver du også DVD-/+R. Det står ikke på skiverne, men siden du spør, går jeg ud fra, at det måske står på din brænder. Det betyder, at du kan brænde med begge typer - både + og -skiver.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 18:06 #19
Bare en nørd :-) ggg
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 18:07 #20
Man lærer jo meget her på Eksperten ved at læse andres indlæg - og surfe på nettet inden for de områder, der interesserer én. Og selvfølgelig også prøve tingene selv (skide dyrt gggg).
Norbert :-)
Avatar billede henningrs Praktikant
14. marts 2004 - 18:08 #21
Hehe.... takker igen, og vil lige bestille nogle nye skiver. :-(
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 18:08 #22
Så held og lykke. Men lad nu være med at købe for mange denne gang.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 23:13 #23
Du skal lige acceptere spørgsmålet hvis du er tilfreds med svaret. :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 23:14 #24
Ja - det er selvfølgelig SVARET, du skal accepterer ggg
Norbert.
Avatar billede henningrs Praktikant
15. marts 2004 - 08:35 #25
Det er hermed gjort... tak for nu. Jeg kan lige fortælle at ved at sætte hdd på ide-bus 1 og brænder på ide-bus 2 og så brænde på ½ hastighed så virker det. Nu tror jeg lige jeg vil satse en skive på 4xhast. **GGG**