Avatar billede microsoft Nybegynder
15. marts 2004 - 14:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Remote access til router

Hej,

Jeg kan ikke få remote access til min router's web-interface.
Hvis jeg er på LAN-siden er der ingen problemmer med at få adgang til web-interface, hverken med LAN-IP-adresse eller WAN-IP-adresse.

Sider jeg på WAN-siden kan jeg slet ikke få adgang.
- Er der nogen der kan hjælpe?

Til orientering har jeg en Linksys WRV54G trådløs VPN-router.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 14:44 #1
Har du kigget noget af dette her igennem ??

/Martin
Avatar billede microsoft Nybegynder
16. marts 2004 - 08:08 #2
Ja, men ingenting om hvordan jeg får remote access til router.
- Så vidt jeg kan se.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 08:54 #3
Ved ikke lige hvor mit link er henne ...... hhhmm...........

Men har fundet noget til dig på deres hjemmeside om, hvordan du gør - dette er fundet via deres Knowledge database, mere så du ved, hvordan du kan hjælpe dig selv næste gang.

Q U E S T I O N

How do I configure remote management with a router?

A N S W E R

This feature is available on firmwares 1.32 and newer.

Note: Verify that the Internet connection is operational before trying to access the Router remotely for the first time.

1. Open your browser and input http://192.168.1.1 into the "Address Bar".

2.  You will be prompted for a User Name and password.  Leave the User Name blank, and input admin as the Password.

3. Click on the Advanced tab.

4. Enable Remote Management on the Filters Tab.

5. Try to access the Router via a remote connection, such as http://xx.xx.xx.xx:8080

Example:  If 24.2.36.254 was your IP address, then typing http://24.2.36.254:8080  in the browser from a remote location (along with entering the appropriate password), will allow access to the Router's Setup page.

Please be advised, if your internet service provider uses dynamic IP addresses or PPPOE, the address may change from time to time, and the remote management may not be accessible at the address expected.

Some ISP's will block port 8080, if this is the case, then you'll need to upgrade to the latest firmware which will let you specify which port you want remote administration to be setup on.  (To upgrade your firmware please goto http://www.linksys.com/download).  After you upgrade your firmware you'll see an option next to Remote Management (Step 4), change the port remote management ues to something like 1000, and then in step 5, replace the 8080, with 1000 (or what ever you specify).

/Martin
Avatar billede microsoft Nybegynder
16. marts 2004 - 13:35 #4
Jeg er koblet på tdc proaccess, hvor jeg har fjernet deres router.
- Så der skulle ikke være nogle begrænsninger vedrørende porte.

Når jeg på LAN siden skriver 192.168.1.1 eller ekstern IP (f.eks. 80.63.xx.xx) kommer jeg fint ind på routeren.

Sidder jeg på arbejdet og prøver at koble op på min routers webinterface der hjemme kan jeg ikke komme på. - Jeg får fejlen "Siden kan ikke findes".

Jeg har i routeren givet tilladelse til remote access, men skal der andet til.

Men sidder jeg
Avatar billede microsoft Nybegynder
16. marts 2004 - 13:38 #5
det er lige netop i dit pkt. 5 det går galt.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 13:57 #6
Skriver du som der står: http://80.63.xx.xx:8080 i browseren ??

Det er meget vigtigt at det er skrevet korrekt.

/Martin
Avatar billede microsoft Nybegynder
17. marts 2004 - 08:34 #7
Jeg har snakket med elsborglink, som også har prøvet, men de kunne heller ikke komme på.

Jeg har en tilsvarende router af samme type, som virker uden problemer.

Det tyder på der ligger en defekt i selve routeren. - Den er også meget ustabil, når man åbner webinterfaces fra LAN IP-adresse. - Hvor jeg efter at have lavet simple ændringer måtte resette til firma-standarder bare for at kunne få adgang til routeren igen.

Jeg har opgraderet med firmware, så det er heller ikke der den ligger.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
17. marts 2004 - 10:29 #8
Løsningen ville så være, at du skulle have den udskiftet på garanti, hvis der stadigvæk er det.

Har du prøvet at sammenligne med den router, som virker normalt, og sammenlignet opsætningen med den, som ikke fungerer ??

/Martin
Avatar billede microsoft Nybegynder
17. marts 2004 - 16:53 #9
Jeg har løst problemet.
Router skifter åbenbart MAC-adresse, når den bliver resettet.

Det betyder always-on funktionen ved stofanet ikke træder i funktion, da man hver gang efter router er resettet skal ind på stofanet og tilføje ny MAC-adresse for at få adgang.

Jeg tror det nu er løst ved at clone en MAC-adresse på routeren.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
17. marts 2004 - 18:18 #10
Så er din router stadigvæk defekt :-(

En Mac-adresse er indprintet i selve routeren, og kan derfor/bør ikke kunne skiftes ud.

Tænk hvis et netkort skiftede Mac-adresse hver gang at man genstartede en pc.

Den router skal ombyttes, helt klart defekt :-(

/Martin