Avatar billede mckillerman Nybegynder
15. marts 2004 - 19:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP installation

Hej, jeg er ved at installere XP hos en af mine venner. Jeg kører den fra dos således at jeg kører f:\i386\winnt.exe

Når den så har kørtet stykke tid står den bare stille mens der står "Vent mens installation kopierer filer til harddisken."

wtf skal man gøre her?

Jeg har prøvet at genstarte computeren men så kager det bare og man skal forfra.

30 points på højkant.
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. marts 2004 - 19:32 #1
cd'en er bootable, hvorfor ikke boote op på den
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. marts 2004 - 19:35 #2
eller så skal du have noget mere tålmodighed og vente, alt over 30 min er nu nok en fejl..
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 22:53 #3
prøv i BIOS at loade "Setup Defaults" eller "failsafe" eller någet der ligner og prøv så at installere igen ;)
Avatar billede nmh Nybegynder
16. marts 2004 - 00:29 #4
Jeg har en enkelt gang installeret win xp på en maskine uden cd-rom, hvor jeg fik net adgang via dos og så fik kopieret filerne ind på disken.
Det tog laaaaang tid. Så prøv igen og vær meget meget tålmodig.
Det tog mere end 30 min.
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
18. marts 2004 - 10:49 #5
En anden side. Hvad er det for en maskine du er ved at installere det på. Der er jo nogle minimums krav til hardwaren, for at det kan køre.
Ellers start maskinen op med xp-cd. Når den spørger hvor du vil installere, så sletter du drevet/partitionen. Derefter opretter du partitionen igen. Dette kan evt løse problemet.