Avatar billede intrique Nybegynder
20. marts 2004 - 18:59 Der er 3 kommentarer

Optagelse fra forskellige medier på computer

Hepp.

Vi har en Boss BX-60 mixer, 6 channel + en computer med SoundMax Digital lydkort og vi bruger Fruity Loops 4.5.1 og Cubase VX. Anyhow, problemet er at når vi optager, er lyden totalt forvrænget, den skærer mærkeligt og generelt er den fuldstændig umulig at bruge. Dette sker hvad enten vi optager fra vores keyboard eller vi optager inde på computeren - en cd optaget direkte på computeren er totalt mærkelig også. Det hele bliver kørt gennem en Pioneer A-209R forstærker. Cd'en sidder i computeren, og ikke i cd-afspilleren.

Hvorfor lyder det så mærkeligt?? Need help!
Avatar billede bleze Nybegynder
21. marts 2004 - 18:53 #1
kan det være fordi det bliver forstærket for meget?  prøv at køre uden om forstærker og direkte fra cd afspiller ind i lydlort...
Avatar billede svenne182 Nybegynder
14. april 2004 - 13:34 #2
prøv og skru ned for diverse main volume på henholdsvis forstærker og computer
Avatar billede kobber Nybegynder
03. maj 2004 - 16:26 #3
En ting jeg gerne ville vide... Er jeres lyd ud af højttalerne høj eller lav?

Jeg er ret sikker på at jeres problem er volumen! I skal altid sørge for at jeres input (de instrumenter der går ind i computeren/mixeren) er så tæt på 0 db (decibel) som muligt. Er det under 0 db, vil der være en del baggrundsstøj og enkelte detaljer kan udeblive. Er det over 0 db (hvilket jeg tror er jeres problem) vil lyden peak´e og det hele vil lyde som mudder. I vil kunne aflæse db både på mixeren og i jeres sequenzer-program (indspilnings-program).

Jeres mixer... er den med phantom-power??

Hvis I skal hive noget fra en CD ind i et sequenzer-program, så kopier først wave-filerne fra CD´en over på harddisken. Derefter åbner i sequenzer-programmet og åbner den givne wave-fil på et spor.

Forstærkeren (Pioneer A-209R).. Bruger I den til at indspille lyden eller til at afspille den? For til indspilning kan jeg ikke se dens fordel. Sæt et stik fra et keyboard direkte i mixeren og videre i computeren...

Håber I kan bruge det til noget, ellers må i skrive igen...

-Kobber Studios-