Avatar billede bloed Nybegynder
24. marts 2004 - 12:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Endnu engang Sort/hvid på tv, har efterhånden prøvet alt

Okay! Nu skal det være...

Jeg har følgende
SVHS-->> SVHS + Composite converterder fulgte med grafikkortet, for billede se: http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?ProductNo=06-064&VersionNo=0

SVHS-->> Composite converter, for billede se:
http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?ProductNo=06-061&VersionNo=0

Mit grafikkort er et Radeon 9700 pro, på selve grafikkortet sidder der et tv-out der ser sådan her ud:
http://mirror.ati.com/products/radeon9700/radeon9700pro/
Det er et 9 pin stik, og det er nok derfor der fulgte en special converter med?!

Til fjernsynet har jeg i den anden ende et scart stik, for billede se:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=11&menuid=2

Fjernsynet understøtter IKKE SVHS.
Nær jeg kobler SVHS til fjernsynet kommer der et flot sort/hvid billede frem, som forventet. Hvis jeg vælger at bruge composite converteren kommer der intet billede frem overhovedet! Under alle forsøgene, har jeg musik kørende fra computeren til fjernsynet, for at være sikker på at det er det rigtige scart stik fjernsynet kører på.

I driverne har jeg selvfølgelig valgt pal B.

Fjernsynet er et billigt Lumatron med 2 scart stik, og der er ingen menuer til at vælge pal, ntsc eller Svhs.

HELP!

mvh
Kasper Hansen
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 13:01 #1
Har du forbundet det gule composite stik med composite indgangen på scart converteren ?
Hvis ikke dette virker, så vil jeg helt sikkert mene at enten er der noget galt med TV eller TV-out på gfx kortet.

Dit TV skal kunne ta' et composite signal.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 13:02 #2
Avatar billede bloed Nybegynder
24. marts 2004 - 13:17 #3
Korrekt...

Og det er der der ikke kommer noget billede på tv'et????
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 13:18 #4
Avatar billede bloed Nybegynder
24. marts 2004 - 13:20 #5
Sort hvid......
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 13:31 #6
sidste forslag:
Prøv begge scartstik, og hent de nyeste drivere på ATI's hjemmeside.
Hvis ikke det virker, så er jeg blank.
Avatar billede bloed Nybegynder
24. marts 2004 - 17:27 #7
Sort/hvid...

Jeg vil prøve et B&O fjernsyn imorgen, for at se hvor fejlen ligger...

Mvh
Kasper
Avatar billede bloed Nybegynder
05. april 2004 - 20:11 #8
Har prøvet alt, virker bare ikke!!!! Lukker...