Avatar billede kle Praktikant
25. marts 2004 - 18:12 Der er 2 kommentarer

Systemgendannelse har fjernet dokumenter på skrivebordet

HJÆÆÆÆÆLP!!! Efter at jeg brugte systemgendannelse i XP (home edition) forsvandt nogle vigtige dokumenter som jeg havde til at ligge på skrivebordet... :( Prøvede så at gå tilbage via systemgendannelse igen, men de kom ikke tilbage af den grund... Er det muligt at få den tilbage?? Og i så fald hvordan??
Avatar billede halifax Nybegynder
25. marts 2004 - 20:38 #1
Hmmm...  Læren her må være, at man ikke (eller undtagelsesvis) ligger filer på skrivebordet, men "nøjes med" at have en genvej på skrivebordet til originalfilen. Derfor: har du tjekket om filen(erne) ligger under
Dokuments & Settings\brugernavn\Skrivebord

således at det kun (lad os håbe) er genvejene til filerne, som er forsvundet. Eller tjekket om filen(erne) ikke skulle ligge i et mere hensigtsmæssigt bibliotek end Skrivebord?
Avatar billede kle Praktikant
25. marts 2004 - 21:02 #2
Har tjekket om den ligger der, men desværre uden held. Jeg har prøvet at søge efter filen og fandt den da også delvis --> før da den lå på skrivebordet var det et dokument oprettet i word, men det jeg fandt frem til når jeg søgte computeren igennem var at det var blevet en internetgenvej som lå under mappen "Denne computer".. Når man holder musen hen over filen viser den da også den forhenværende rigtige sti - altså den på skrivebordet og når den åbnes åbner den word op men med den meddelse at filen ikke kunne findes.
Er det helt umuligt at gendanne dette dokument eller på anden vis få det frem??