Avatar billede oliverg Nybegynder
25. marts 2004 - 22:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WYSIWYG editore

Hej jeg søger en online WYSIWYG editore som laver alt det man har lavet i den om til en kode og indsætter den i en mysql db...

det må gerne være SPAW Editoren

http://www.solmetra.com/en/disp.php/en_products/en_spaw/en_spaw_about
Avatar billede 2c Nybegynder
25. marts 2004 - 22:27 #1
Tænker du på noget a la HTMLArea ?

http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/
Avatar billede oliverg Nybegynder
25. marts 2004 - 22:40 #2
nej... men jeg har fundet en...

den bruger denne kode til at gemme siden:

//Gemmer dokumentet
function gem() {
  gemVin = aabnSide();
  gemVin.document.execCommand("SaveAs");
  gemVin.close();
}

kan du lave så den gammer i en mysql db?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
26. marts 2004 - 13:39 #3
Hvis du med SPAW har lavet så dit textarea hedder eksempelvis "cmstekst" så når du trykker "Gem" kan du jo bare lave:
if ($_POST['cmstekst']) {
  include ("mysql.inc.php");
  mysql_query("UPDATE din_tabel SET indhold = '$_POST[cmstekst]'") or die(mysql_error());
  header ("Location: din_side.php?besked=cms-rettet");
  exit;
}

Eller noget i den stil...

Laver selv noget i den stil...
Avatar billede oliverg Nybegynder
27. marts 2004 - 10:39 #4
hmm... det er ikke spaw... det er en lille fed ting... der køre den koden når man gemmer... jeg skal bare have en kode der i javascript smider noget ind til en db...
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2004 - 14:57 #5
<ole>

JavaScript kan ikke smide noget i en DB - det skal du bruge PHP til

/mvh
</bole>
Avatar billede oliverg Nybegynder
27. marts 2004 - 15:44 #6
ok... ved i så hvordan man kan lave det? det er en javascript fil koden er i...
Avatar billede dd-man Nybegynder
27. marts 2004 - 15:49 #7
Jeg tror at:
//Gemmer dokumentet
function gem() {
  gemVin = aabnSide();
  gemVin.document.execCommand("SaveAs");
  gemVin.close();
}

Når du trykker på "gem" symbolet, så kommer der hurtigt en popup, som tager indholdet af dit textarea, og udfører en funktion i php, som gemmer koden i databasen, og derefter lukkes vinduet igen.... dette sker meget hurtigt tror jeg (eller i en iframe evt.)

Sådan at det ser ud som om man trykker "gem" uden at siden skifter til en anden, men alligevel har man gemt den nuværende data i databasen.... ved ikke om <ole></bole> kan belyse metoden mere ;)

Held og lykke.
Avatar billede oliverg Nybegynder
27. marts 2004 - 16:10 #8
hmm... jeg har fundet en måde... men den siger der er fejl her:

<?php
include("db.php");
mysql_query("INSERT INTO `sider` (`side`, `kode`, `style`) VALUES ("$_POST["navn"];", "stripslashes($_POST["html"])", "$_POST["style"];")") or die (mysql_error());
echo "Din side er nu gemt...<br><a href=\"#\">-> Tilbage</a>";
?>
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2004 - 16:28 #9
Ja, execCommand("SaveAs") gør helt andre ting, men din sql-løsning kan sikkert bruges - afhængig af resten af koden. Dog har du en del fejl i dine gåseøjne:

$sql = "INSERT INTO `sider` (`side`, `kode`, `style`) VALUES ('".$_POST["navn"]."', '".stripslashes($_POST["html"])."', '".$_POST["style"]."')";
mysql_query($sql) or die (mysql_error());

Så skulle syntaksen i hvert fald være i orden  ;o)
/mvh
Avatar billede oliverg Nybegynder
27. marts 2004 - 16:33 #10
hey tak det virker nu :D:D:D:D:D:D!

tak til alle der har hjulpet mig, i køre stilen!

olebole: smid lige et svar!
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2004 - 16:42 #11
yups  :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2004 - 17:53 #12
takker  :)
Avatar billede oliverg Nybegynder
27. marts 2004 - 20:36 #13
så lidt... :D