Avatar billede d.e Nybegynder
26. marts 2004 - 11:45 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

program til musik

Jeg søger et musik program til min puter, så jeg kan lave egen musik. Genre er hovedsageligt trance, dance, og spark røv techno.

Det er underordnet om programmet der bliver anbefalet skal købes eller downloades, bare det er "kvali vare"

Er der nogen der kan komme med et par forslag evt, med egen erfaring..PFT
Avatar billede styless Nybegynder
26. marts 2004 - 11:50 #1
Nogen af dem som jeg bruger er:

CoolEdit, MixMeister og FrutyLoops.

Selvfølgelig har jeg også en stak cd'er med EJay men det er jo yderst uprofessionelt. :)
Avatar billede d.e Nybegynder
26. marts 2004 - 15:35 #2
Har tænkt på eJay...Mener det var voice der stod bag:::
Dem du nævner skal de købes i butik eller kan de downloades???
Har et Yamaha DJx keyboard og vil kombinere det med computer....
Avatar billede styless Nybegynder
26. marts 2004 - 18:15 #3
Fruity Loops kan kobles sammen med et keyboard. Det skal købes. Jeg ved ikke hvor meget det koster. Jeg købte mit af en ven for 1500 kr.

MixMeister: https://secure.mixmeister.com/payment/orderform.asp. Koster 49.99 dollars.

Det var ikke The Voice der stod bag. Men de reklamerede meget for det og de der også The Voice reklame på de danske versioner af EJay. Men som jeg siger EJay er yderst uprofessionelt hvis du gerne vil være prof. DJ/musiker. Alle samples er lavet og det eneste du skal lave der er at mixe det.
Avatar billede d.e Nybegynder
26. marts 2004 - 23:19 #4
Prøvede lige demoversion af mixmeister (ikke at forveksle med "stiffmeister") (american pie) kunne ikke lige hitte ud af den men det var nu faktisk også mere et andet program jeg søgte, hvor jeg kunne lægge alt på fra bunden af...lige fra trommer og bas, til keyboard og skingre vokaler he he...Ved ikke lige hvad jeg skal kalde sådan et program  c",)  De andre programmer er cool nok, og kan jeg helt sikkert også få brug for senere, men jeg vil hellere lave egen musik fra bunden af...er på tide jeg får nogen af mine ideer på skive he he
Avatar billede d.e Nybegynder
26. marts 2004 - 23:23 #5
/styless
Sidder lige og kigger på din kommentar igen, og du mener jo garanteret at ejay mixene ER lavet....LOL....er ved at være sent og jeg tripper for at komme i byen....
Kan bare ikke lige se hvordan jeg lægger lyde på mixmeister, men der er vel ikke andet for end at prøve at købe det.....
Avatar billede jenst Nybegynder
27. marts 2004 - 08:38 #6
prøv engang at se på et program der hedder Rebirth.
Avatar billede styless Nybegynder
27. marts 2004 - 16:53 #7
MixMeister er ikke så meget til at lave sin eget musik men mere som Cool Edit at sample/mixe det. Det er ret godt hvis du skal lave remix eller du stjæler en lyd fra nogle andre og skal lave det om eller ligge mere BPS på. Mange DJ's jeg kender bruger det på deres computer når de er ude og DJ'e. Det kunne du jo også gøre hvis du skulle lave et megamix eller lign af din musik eller skulle ud og spille.
Vi fik på vores skole en sex-undervisnings video hvor der er en engelsk dame som fortæller piger hvordan man onanerer. Det har jeg så brugt i en af mine tunes. MixMeister og Cool Edit brugte jeg så til at lave hendes stemme bedre og mere robotic og så ligge det på den færdige sang samtidig med jeg satte BPM (beats per minute) op.

Ja det jeg mente med eJay var som du siger at alle mixes og samples er lavet. Du kan ikke lave noget selv der. Så man er pænt låst fast og kan ikke få det til at lyde som man gerne vil. Men jeg tror eJay er et godt sted at starte. Og jeg tror at der er mange som måske ikke vil være musikere men DJ's eller producere som kan bruge det til at blive bedre og få bedre forståelse for lyden.
Avatar billede d.e Nybegynder
29. marts 2004 - 16:18 #8
/styless
Ha ha, grineren mix at lave..Tror egentlig jeg har fået nok information til at starte med..Tænker lige over det, og takker imidlertidigt
Mvh. d.e
Avatar billede d.e Nybegynder
29. marts 2004 - 16:25 #9
/jenst
Det er noget i den stil jeg søger...Tror faktisk jeg havde en tidligere version af det på en gammel "kværn" for det ser meget lig ud med det, men kunne ikke huske navnet....Har lige downloadet demoversion og det ser ok ud...Hvis du kender andre versioner er de også velkomne....Har ikke rigtigt eksperimenteret med musik på computer før, men har lavet musik på mit DJx keyboard ( genialt keyboard ) og på playstaion???? tro det hvem der kan, men playstaion kan bruges til andet end at spille på c",)
Avatar billede styless Nybegynder
29. marts 2004 - 19:19 #10
Ellers prøv forummet på mymusic.dk :)
Avatar billede d.e Nybegynder
05. april 2004 - 17:20 #11
Deler lige over da begge kan bruges...
Takker for indlæg,
Mvh. D.e