Avatar billede spur Nybegynder
26. marts 2004 - 17:50 Der er 5 kommentarer

bios password

Har en dell bærbar... som en jeg kender har hygget sig med at sætte et lille password på som jeg så skal gætte for at bruge min maskine igen...

Hvordan kan jeg slette det... kan man tage et batteri ud eller..? som man kan på desktop pc'ere...

mvh Casper...

urgent...
Avatar billede viciodk Praktikant
26. marts 2004 - 17:53 #1
Du skal tage batteriet ud og vente i nogle minutter. Så sætter du det i igen og så skulle alle BIOS-indstillinger være som de var fra fabrikken.
Avatar billede spur Nybegynder
26. marts 2004 - 17:55 #2
og for at komme ind til det skal jeg skruge en masse skruer ud...
Avatar billede viciodk Praktikant
26. marts 2004 - 17:57 #3
Det bliver du nok nødt til, ja.

Ellers må du undersøge hvilken Dell-bærbar du ejer. Hvis du er heldig, kan det gøres nemmere.

Eller grib fat i ham keglen der har sat password på :)
Avatar billede viciodk Praktikant
26. marts 2004 - 18:00 #4
Jeg kan se nu, at det nok slet ikke vil hjælpe noget at fjerne batteriet på en Dell bærbar. Prøv i stedet at læse denne tråd:

http://www.experts-exchange.com/Hardware/Q_20694332.html
Avatar billede tubber Juniormester
26. marts 2004 - 18:02 #5
Her kan du finde en del om bios passwords:
http://www.hackfaq.org/computers/reset-bios-password.shtml

Der er blandt andet et program til at beregne master bios password til netop din Dell maskine....

Og der er også meget andet guf :)