Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 00:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sådan for man Karma

Se denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/482405
Kommentar:
og derefter
Kommentar:

Så hurra for karma!
/cp1
Avatar billede roenving Novice
27. marts 2004 - 00:25 #1
?-)
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. marts 2004 - 00:27 #2
hvad er der galt med det?
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 00:32 #3
jeg troede at karma var någet man fik uopfordret...
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. marts 2004 - 00:36 #4
Jeg ved ikke om det er en regel, men jeg tror vist det er meningen, at man skal have det hvis den man hjælper, synes det er fortjent, hvilket hun tilsyneladende gør.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. marts 2004 - 00:38 #5
Synes også det er ok i dette tilfælde ;o)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. marts 2004 - 01:52 #6
karma er jo i teorien ikke for at give ekstra credit for brugere der svarer på spørgsmål, men mere for om brugeren overholder reglerne ordentligt og ikke er en pest for alle. Selvfølgelig kan man også vise sin taknemmelighed overfor brugeren.

Nu alligevel lidt sjovt at direkte spørge efter karma ;-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 04:38 #7
hhhmm.. der er ikke rigtig nogen der ser pointen i det her...
hvis det er muligt at "be" om karma fra foreks sin bror/etc , hvor meget er det så værd ? så er det jo osse muligt at få en kammerat til at oprette en bruger og stille fiktive spørgsmål som man svare på for derefter at få 100% i karma...
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. marts 2004 - 06:21 #8
cp1> kan godt følge dig- hvis du giver mig god karma, giver jeg også dig en god karma*G*
Avatar billede resten Nybegynder
27. marts 2004 - 08:18 #9
Jeg kan også godt følge dig og studsed også første gang jeg stødte på folk der tigged om karma, men på den anden side så skal der jo også gang i det men måske ikke den helt rigtige måde at gøre det på.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 09:34 #10
Absolut heller ikke min kop the at folk næsten "tigger" om karma. Lad det komme spontant. Nye brugere bliver nemt fuppet på den måde til at afgive god karma om en bruger der løser et enkelt problem for dem.

Synes det giver et falsk indtrk af en bruger så.

Just my 2 cent
Avatar billede fromsej Praktikant
27. marts 2004 - 11:05 #11
Cp1>>Jeg kan sagtens se pointen i det, det er også dybt godnat, og der er ikke nogen der får mig til at opfordre folk til at give mig karma, eller point for den sags skyld, hvis folk er tilfredse skriver de det vel, eller finder ud af det karmasjov selv, er de utilfredse gælder det samme, og så længe vi ikke kan se hvorfor der er givet, især, dårlig karma og i hvilken forbindelse, har det altså igen nytteværdi, andet end irritation.
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 11:18 #12
100% enig!
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. marts 2004 - 12:41 #13
pyyhaa... troede et øjeblik det var mig der var helt galt på den ;-/
nu er det ikke meningen at vi ska bruge en masse tid på denne tråd, ville bare gøre opmærksom på endnu en ting der ikke fungere optimalt mht karma systemet.
Tak til alle for meninger og Gó Weekend
Mvh cp1
ps.offtopic,så fik jeg min første "fine ubegrundnede karma tildeling" givet en halv times tid efter jeg oprettede denne tråd , vi er alle i samme båd la la la.
Avatar billede mat Nybegynder
27. marts 2004 - 13:42 #14
Eftersom der endnu ikke er opstillet nogle retningslinier for karma-tildeling kan jeg ikke se problemet?

Nogle giver karma baseret på generel adfærd, andre på "aktuel" adfærd (læs: baseret på hvert enkelt spørgsmål) - nogle giver det til deres venner, nogle giver slet ikke karma osv osv. Uden retningslinier kan det vel være ligemeget, og der står ingen steder at man ikke må bede om det (gør der?).

Så før der er nogle "regler" for hvad der bør krediteres med karma, bør spørgsmål som dette slet ikke optræde. Det bliver jo ikke andet end en række subjektive vurderinger (jaja det er jo osse hyggeligt nok, men ikke specielt konstruktivt).

Og, all that aside, synes jeg faktisk at slock i pågældende tråd fortjener god karma.

mvh mat