Avatar billede henningsen- Nybegynder
31. marts 2004 - 22:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjel under mirc.exe når jeg åbner tekstdokument

når jeg prøver at åbne et tekst dokument popper cmd.exe op og skrive:
C:\windows\temp\mirc.exe
og så nogler flere med lol, og så begynder den ellers bare at sige der er fejl i mirc.exe. Og jeg bliver nød til at lukke ned, ellers gør den det selv.
Hvad er der galt?
Avatar billede weaponx Nybegynder
31. marts 2004 - 22:48 #1
Tror du skal køre en virus scan. Det kunne godt tyde på at du har fået en virus gennem mIRC.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
31. marts 2004 - 22:49 #2
Ja det er noget med nogle filer som hedder mirc.exe og lol.exe
Avatar billede weaponx Nybegynder
31. marts 2004 - 22:52 #3
mirc.exe er bare en chat client et program til at komme på chatnetværket irc. lol.exe er næsten med sikkerhed en virus.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
31. marts 2004 - 22:53 #4
Weaponx ja
Men det er noget med at den åbner cmd.exe kører mirc.exe som så åbner lol.exe
Avatar billede weaponx Nybegynder
31. marts 2004 - 23:01 #5
søg på din harddisk efter lol.exe og slet alle dem du finder
Derefter skal du højreklikke på et tekst dokument og vælge åben med... vælg det program du vil åbne dokumenter med og og sæt hak i feltet "brug dette program altid"
Avatar billede weaponx Nybegynder
31. marts 2004 - 23:01 #6
men jeg mener stadig at du bør virus chekke
Avatar billede cp1 Nybegynder
31. marts 2004 - 23:04 #7
Avatar billede henningsen- Nybegynder
01. april 2004 - 21:10 #8
Det er kun når man bruger notesblok den kommer, ekller når man åbner notesblok.
cp1 hmm de filer man skal fjerne har jeg slet ikke
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. april 2004 - 15:30 #9
så er jeg desværre blank :(
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. april 2004 - 15:33 #10
Avatar billede henningsen- Nybegynder
22. april 2004 - 14:20 #11
jeg har selv fundet løsningen. Min notesblok var blevet lavt om til en SFX fil, hvilket bedtød at når jeg åbnede et tekstdoument, blev filerne pakket ud og min com gik ned..... jeg slettede filen og hentede notesblok :)