Avatar billede ravn1 Nybegynder
04. april 2004 - 11:11 Der er 2 kommentarer

Real Time Mpeg-2 capture kort

Hej Eksperter.

Jeg har i lidt tid gået og set lidt på div. tvkort, men har svært ved at gennemskue hvor meget af det de blærer sig med er software baseret...

Det jeg skal bruge er et Tv / Capture / kort sådan at jeg primært kan bruge computeren til at optage tv-programmer med.
Jeg gider bare ik noget software løsning, jeg vil gerne ha det skal kunne det real time istedet... Og aller helst Direkte ned på min dvd brænder(NEC 2500A) Og så kunne afspilles i min dvd afspiller efterfølgende(min dvd kan self godt afspille dvd+/-rw, så ingen probs der ;)

Skal i øvrigt også smide en masse gamle vhs optagelser fra div. ferier i tidens løb over på dvd... men det er jo det samme...

Det skal self også være i bedst mulig kvalitet kontra hvad man får for pengene...

Håber at i har nogle anbefalinger, og gerne personlig erfaring med dette...

Mhv
ravn1
Avatar billede ravn1 Nybegynder
04. april 2004 - 11:37 #1
Jeg har selv kigget en del på dette : TerraTec Cinergy 600 TV Radio ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23279 )
Da jeg umidelbart har hørt godt om Cinergy 400 kortet... og jeg vil faktisk også gerne have radio på computeren...

Men hvordan fungerer optage delen derfra? ville være lidt træls hvis den skal stå og bruge alle 3.2ghz til at kode med mens man optager.(selvom det ikke er noget jeg skal gøre ofte, så ville jeg købe en dvd optager;)
Avatar billede ravn1 Nybegynder
23. oktober 2008 - 10:29 #2
Lukker vist bare :)