Avatar billede petersor Praktikant
07. april 2004 - 15:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Terminal service fra klient kan ikke få fat i server

Den IT-ansvarlige er på ferie og jeg har dette mærkelige problem, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med.

Vi anvender terminal service/remote desktop connection til at logge på en server, som der hoster vores udviklings værktøj.
Vi anvender hver sin navngivne Win2000 user.
På nogle (20%) pc'er får vores brugere følgende besked:
"Klienten kunne ikke oprette forbindelse til fjerncomputeren"!
Fra de øvrige 80% af pc'erne kan vi uden problemer få forbindelse også med de samme brugernavne.
Vi har en anden server hvor vi også anvender samme teknologi - her kan alle logge på (det er andre lokale users der anvendes).
Jeg håber der er nogle der har en ide til hvad der kan være galt!!
Avatar billede nik- Nybegynder
07. april 2004 - 16:05 #1
Er det konsekvent at de ikke kan logge på?
Har du checket at det servernavn/IP adresse der forbindes til, på de klienter der ikke kan logge på, er korrekt?
Står alle klient maskiner på samme lokalnet (som hinanden og som serveren)?
Avatar billede petersor Praktikant
07. april 2004 - 17:53 #2
Ja - de samme klienter kan aldrig logge på.
Ip adr og servername er det 'desværre' korrekt!
Alle klienter og servere er på samme lokalnet.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2004 - 14:28 #3
Hej. Vi har nogle af de samme problemer hos os. pc'er med XP kunne logge på igen, hvis pc'en havde stået slukket mindst 1 time. Med win2000 skal der installeres et eller andet værktøj, som man skulle kunne klargøre forbindelsen med, er ikke helt sikker på hvad det er, da jeg fik det at vide lige inden påskeferien :O)
Avatar billede serverservice Praktikant
12. april 2004 - 17:12 #4
Har du checket om der er nok licenses på serveren og er computeraccounts oprettet.
Avatar billede petersor Praktikant
12. april 2004 - 17:17 #5
Ja - der er rigeligt licenses og accounts er oprettet. Vi kan anvende de accounts der fejler fra andre pc'er og samtidigt med at de fire udvalgte fejler - kan vi logge på andre steder (mange gange). Af de fire der fejler er 2 på XP og 2 på win2000!
Avatar billede serverservice Praktikant
20. maj 2004 - 10:18 #6
har du prøvet at geninstallere term. services client disketten , måske er der noget med opsætningen til serveren - altså stien ?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. maj 2004 - 10:31 #7
prøv også med serverens ip adresse i stedet for navn og se om det ændrer noget?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2004 - 12:35 #8
Vi har lige fået løst problemet hos os. startede med at der var nogle win2000 som slet ikke kunne connecte, xp'er der indimellem ikke kunne komme på, og nogle der begyndte at få at vide at licensen ville udløbe efter xx dage. Mystisk. Det blev løst ved en geninstallering af terminalserveren, med de rigtige opsætninger, viste sig at der var stor uenighed, blandt de kloge hoveder, om hvordan den rigtige opsætning skulle være. Desværre ved jeg ikke helt hvordan den nye opsætning blev, men alle vore problemer blev løst. Måske kan du bruge dette som udgangspunkt til at få løst dit problem ;-)
Avatar billede petersor Praktikant
02. april 2008 - 16:54 #9
luk