Avatar billede chalde Seniormester
11. april 2004 - 21:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Webspeed og inkompatibel router

Jeg sidder og forsøger at hjælpe med at få en router til at fungere på webspeed. Men det vil den bare ikke.
Router: http://www.edimax.com/html/english/products/BR-6104K.htm
Webspeed med dynamisk ip.

Når router sættes på er der ingen problemer med at få kontakt med tdc. Den får midlertidig ip og gateway til aktivering. Efter aktivering flyttes der til ny ip, og gateway forsvinder, deraf ingen adgang til nettet.
Tdc nægter at hjælpe da det ikke er deres router.
Ønskes mere information siger i bare til.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 23:43 #1
Er det kun gateway som forsvinder! hvis ja så prøv at genstarte routeren når du har aktiveret den.
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 00:22 #2
Nu sidder jeg ikke derhenne mere desværre, men han følger med i processen og jeg hører mere over telefon når han får afprøvet det.
Så jeg vender nok tilbage med mere info imorgen aften.

Men sådan som jeg husker det, foregik det sådan:
Kørte direkte fra modem til comp -> intet problem
Kørte gennem router -> webspeed skulle aktiveres igen -> ifølge router får den nu ny ip og gateway (midlertidig til aktivering) -> aktivering gennemført -> ny ip men ingen gateway.

Så jo, kun gateway :-)
Men vender tilbage så snart jeg ved om det virker.
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. april 2004 - 00:48 #3
Ligger den nye adresse i samme subnet som den ved aktivering?

I stedet for at skulle registere routeren, kunne i også have valgt at klone mac adressen på den pc som allerede var registereret..
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 00:57 #4
Subnet ved jeg ikke, men ved det så snart jeg hører fra ham.

Han havde fundet et ældre spørgsmål her på exp hvor der også stod at man kunne klone mac-adr, men dette virkede desværre ikke. Kan ikke huske præcis hvad han sagde der skete når han klonede, men det virkede i hvert fald ikke :-/
Men vi tror at problemet kan ligge hos tdc. De nægter bare at hjælpe så længe det har med en ikke-tdc router at gøre.
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 14:44 #5
Har lige modtaget lidt mere over mail:
"Lidt yderligere info:

Jeg har netop chekket hvordan IP-adr og øvrigt bliver sat undervejs og efter registrering

Tmp under reg.               
IP          10.80.255.26
Subnet          255.255.0.0       
Default              10.80.255.1       
DNS server(1)      194.239.10.172   
DNS server(2)               

Efterfølgende:
IP            80.163.37.244
Subnet        128.0.0.0
Default            0.0.0.0
DNS server(1)    194.239.10.41
DNS server(2)    194.239.10.42

Som du også bemærker har jeg prøvet forskellinge ting.
Clone mac-adr, boote efter registrering (router)

Jeg håber det kan give yderligere"
Avatar billede kenp Novice
12. april 2004 - 14:51 #6
prøv nærmere dette!!

pil routeren fra, også register enaf computerne tilbage på forbindelsen!

pil den fra nettet og sæt computeren til routeren, og clon mac adressen, først nu sætter du så routeren til nettet.
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 21:36 #7
Fik lige en mail mere:
"Besked til Kenp:

Dit forslag er prøvet tidligere og det virkede heller ikke."

Men kunne problemet ikke ligge hos tdc? Eftersom at router fint virker under registreringen, men ikke når den er gennemført?
Tdc vil bare ikke hjælpe, da det ikke er deres router.
Avatar billede kenp Novice
12. april 2004 - 21:40 #8
jo problemet kunne godt ligge hos TDC men også godt i routeren! (men når mit forslag ikke lige lykkeds så har ejg desværre ikke lige flere bud)
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2004 - 09:31 #9
Bare rolig, har ikke glemt jer, venter på nyt info :-)
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2004 - 21:58 #10
Jeg har ikke hørt noget nyt, så jeg vælger at lukke.
Smider i ikke lige et svar så i kan få lidt som tak for hjælpen?
Avatar billede kenp Novice
25. april 2004 - 22:09 #11
nej tak behold dem :)
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2004 - 23:07 #12
Ok :-)
Hvad med dig squashfyr :-)
Avatar billede chalde Seniormester
28. april 2004 - 08:57 #13
Jamen så lukker jeg bare :-)
I skal have tak for hjælpen ellers.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester