Avatar billede abpdk Nybegynder
12. april 2004 - 02:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tele danmark modem...specs?

Hej

Jeg sidder her med et eksternt telefon modem (56K, mener jeg), men jeg har ingen manual til det og der står ikke ret meget på det, så jeg efterspørger nogle specifikationer.

Beskrivelse:

Det er mørkeblot med påskriften "Tele Danmark" i øverste venstre hjørne (set oppefra). Fortil sidder en række røde lysdioder bag et rødligt plast-visir (allá en fjernbetjening) samt en sølvfarvet tænd-/slutknap i venstre side. Under neden sidder et klistermærke med følge påtrykt (et foto ville være bedre, beklager):

[stregkode]
S/N: 9849008
P&T DK97022526
TELESTYRELSEN
MODEM-56V14

På bagsiden sidder der følgende stik (fra venstre mod højre):
strøm
COM
2 x jack (3½mm)
2 x telefonstik (RJ11 hedder de vist!?)

Håber det siget nogen noget...

På forhånd tak
//Abpdk
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. april 2004 - 03:25 #1
(mørkeblot=mørkeblåt)
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
12. april 2004 - 08:16 #2
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
12. april 2004 - 08:18 #3
Det link virker ikke rigtigt kopier det her ind i google 56V14
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 10:54 #4
Det er et lasat.
Måske dette?
http://www.modem-help.com/mfcs.php?mid=63&nid=6555
Ellers prøv og se om det skulle være et af disse:
http://www.modem-help.com/mfcs.php?mid=63

Hvilke specs søger du på det?
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 10:55 #5
Tror det er et lasat skulle der ha stået :-)
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 10:57 #6
Eller er det dette:
http://shop.store.yahoo.com/pcbay1/ex56kmodrocs.html
(tog sikkert fejl før).
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 11:00 #7
Hvis det er ovenstående, så prøv om der er noget her:
http://www.aceex.com.tw/test1/support.htm#modem
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. april 2004 - 14:35 #8
edbmongolen>> Jeg kan desværre ikke finde noget via dit link.

chalde>> Jeg tror ikke det er et LASAT modem, da designet er anderledes. Det snævrer ind fortil (fra ca. 3 til 1cm), og dioderne og tænd-/slukknappen sidder fremefter.

Det tredje link er det heller ikke, og det sidste har ingen billeder, så det hjælper mig ikke meget.

Der står ikke nogen som helst udover "Tele danmark", så i første omgang ville det være rart bare at vide hvilken størrelse adapter der skal til (så kunne det jo være at Windows kunne klare resten), men ellers alle de specs jeg kan få fingrende i.
Avatar billede abpdk Nybegynder
04. juli 2004 - 16:15 #9
Jeg havde helt glemt dette spørgsmål, det ligner ellers ikke mig. Nå men jeg fandt desværre aldrig specifikationerne på modemet. Ikke engang TDC-support kunne hjælpe.

Til sidst havde jeg fået nok af at se det stå og samle støv, så jeg blev en tand for overmodig med en forkert adapter, og ja...nu er det et puslespil :)

//abpdk