Avatar billede mudgi5 Nybegynder
15. april 2004 - 22:11 Der er 7 kommentarer

Usynlig MSBlaster ?

Hejsa

Er det muligt at computeren kan blive inficeret med en USYNLIG blaster virus? Jeg mener, en MSBlaster som ikke kommet op og siger system lukker osv., men bare genstarter computeren uden videre?

I så fald, hvordan fjerner man den? er meget desperat!
Avatar billede arlet Juniormester
15. april 2004 - 22:16 #1
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
15. april 2004 - 22:16 #2
Så kan jeg se om det måske er gaobot virussen der driller..
Avatar billede ducks Nybegynder
15. april 2004 - 22:46 #3
Teknisk set er det ikke blaster der får din computer til at genstarte, men når RPC servicen bliver afbrudt, så genstarter Windows automatisk.

Hvis du ikke vil plages af blaster, så installer patchen http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf&displaylang=en og opdater Windows

Desuden er blaster for sin vis (af hvad jeg ved), en ret uskadelig virus. Men selvf. man ønsker aldrig, at have den mindste form for skadelige software på sin computer. Brug Symantecs removal: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Avatar billede mudgi5 Nybegynder
17. april 2004 - 17:25 #4
arlet, jeg har scannet med hijackthis og smider lige loggen.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\savedump.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\javaw.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Valve\Steam\Steam.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\LimeShop\LimeShop.exe
C:\Documents and Settings\Søren Ankerdal\Skrivebord\hjt.exe

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LimeShop] javaw -cp "C:\Programmer\LimeShop\System\Code" Main lp: "C:\Programmer\LimeShop"
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: LimeShop Preferences - file://C:\Programmer\LimeShop\System\Temp\limeshop_script0.htm
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38087.2855208333
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede arlet Juniormester
17. april 2004 - 17:30 #5
Ja, så blev vi så kloge at der ikke er noget blaster på din maskine.

Så plejer dette her at hjælpe:

klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler
Avatar billede arlet Juniormester
24. april 2004 - 16:44 #6
Har du brug for mere hjælp, eller har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål pænt igen ved at marker et navn i boksen til venstre og tryk accepter..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2005 - 20:55 #7
Husk at lukke...