Avatar billede Beach Mester
16. april 2004 - 04:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VVS Elektrisk Balofix

Tja, til mit van(d) -vittige projekt søger jeg som vanligt ting som sikkert ikke findes. Men hvorfor ikke prøve?

Jeg skal have lukket af for nogle rør elektrisk og tænker derfor som der ikke findes sådan en "børge" som der sidder på mine rør ude på Lok... (wc) som er elektrisk styret så man via et relæ kan lukke op og ned for retningen i mit vandland.

Nogle der har en ide?

//Beach
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. april 2004 - 06:43 #1
Prøv at søge efter en magnet ventil!

Det er en slags elektrisk balofix. På mit arbejde bruger vi dem til trykluft. Men man kan også få dem til vand.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. april 2004 - 08:38 #2
Det er korrekt
De laves både til 24 og 220 volt
http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/default.php/cPath/156_157
Her kan du købe dem
Avatar billede Beach Mester
16. april 2004 - 13:19 #3
Super... Hold da kæft hvor bliver det dyrt hvis jeg skal bruge 6 stk af dem:-)

Takker for hjælpen!

//Beach
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. april 2004 - 13:24 #4
Stumper til vvs er for almindelig privat mand hamrende dyre.

Hvis du har en vvs mand i din omgangskreds, kunne han måske købe dem til dig til en anden pris.
Og endnu bedre han kan måske lave det for dig...

Takker for point :O)
Avatar billede Beach Mester
16. april 2004 - 15:46 #5
Det er ikke umuligt at jeg kan finde en eller anden der kan købe det for mig:-)

Men bliver nok nød til at lave det selv, da skal bruges til en vandkølet hjemmebikset computer med radiatoere, cirkulationspumper mm *GG*
Regner ikke med at en VVS-mand med respekt for sit fag vil give sig i kast med så sinsygt et projekt.

//Beach
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. april 2004 - 18:45 #6
Vi har ry for ikke at være helt normale. Så jeg ville nu aldrig sige aldrig ;O)
Avatar billede Byggevarepriser Nybegynder
26. marts 2014 - 12:22 #7
Det findes som motorventil, søg på byggevarepriser.com og sammenlign priser på 42.000 varer på 17 E-shops.
PP