Avatar billede omen Nybegynder
18. april 2004 - 17:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP-2k - Kan ikke access mappe, efter geninstallation

Hvad kan man gøre, hvis man i Windows XP havde sat rettigheder på en mappe, altså gøre dem private, så kun en bestemt bruger kunne access dem. Så har man geninstalleret Windows 2000 istedet, og kan nu ikke få adgang til mappen.

Nogen foreslag? Det er ikke mig der har problemet, så jeg ved ikke helt præcis hvordan han gjorde.

Jeg tror han aktiverede en checkbox der hedder: "Encrypt contents to secure data"
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 17:47 #1
Gå ind i kontrolpanel (brug klassisk visning) vælg >Mappeindstillinger< - vælg fanebladet >Vis< - fjern fluebenet hvor der står >Enkel fildeling (Anbefales)< - tryk Ok.

Højreklik på en mappe eller et drev, vælg Deling og sikkerhed > Sikkerhed > Avanceret - her kan du tilføje dit navn og kryds felterne af, så skulle du få adgang til mapper og drev der er låst.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 17:49 #2
Avatar billede omen Nybegynder
18. april 2004 - 18:02 #3
Tak :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. april 2004 - 18:07 #4
Jamen hov ;o)
Har du afprøvet det - er du sikker på det hjælper DIG ?

Skulle det vise sig at mit svar IKKE løser problemet må vi se på det igen og kan jeg IKKE løse det, får du naturligvis pointene tilbage :o)