Avatar billede signori Nybegynder
26. april 2004 - 19:58 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

the target account name is incorrect

Hej,
Jeg har nogle Windows 2000 servere. Pludselig er det ikke muligt for klienter på et andet subnet end serverne at mappe netværksdrev til shared folders på serverne.

net use g: \\server\sharedfolder

giver fejlen "Login failure: The target account name is incorrect" System error 1396 has occured.

Derimod virker \\ip_på_server\sharedfolder fint.

Jeg har læst på microsofts hjemmeside at det kan skyldes at 2 maskiner på forskellige domæner/subdomæner har den samme IP eller at der er problemer med DNS serveren. Begge dele er undersøgt, og det var ikke tilfældet.

Klienter der kører på samme subnet som serverne kan også sagtens mappe til drevene - både med server navn eller med ip adresse.
Avatar billede maagen Nybegynder
27. april 2004 - 09:09 #1
Det lugter af at dine klienter ikke navneopløser korrekt, idet det virker fint med IP adressen.

De klienter som har problemer benytter de samme DNS server som dem der kan, og opdaterer de DNS serveren med deres navn?
Avatar billede hagelund Praktikant
18. maj 2004 - 23:59 #2
Jeg har netop haft samme fejl, og ganske rigtigt: I min DNS forward lookup zone war en gammel entry på en maskine, der har været slukket i meget lang tid. Denne entry havde samme IP-adresse som en anden maskine. Da jeg slettede den gamle entry, virkede alt pludselig igen.
Avatar billede signori Nybegynder
19. maj 2004 - 08:03 #3
Jeg har fået løst problemet. En opdatering af vores firewall gjorde at DNS og DC i andre afdelinger ikke kunne replikere, og dette medførte en række mystiske problemer.