Avatar billede javid Nybegynder
26. april 2004 - 23:55 Der er 1 kommentar

Omdøbe/ændre sit domæne navn.

Kan man i et netværk bestående af 4 servere ændre sit domæne navn?
I så fald hvordan ?

Det drejer sig helt konkret om et netværk med NT platform. Man har besluttet sig at opgradere samtlige servere til Win2k. I denne forbindels vil man benytte lejligheden til at ændre domain navnet.

Netværket består af følgende server:

1 fil & Pint server som er også PDC.
1 exchange server (v 5.5) som er BDC.
1 navision server som er BDC.
1 Citrix som er et member server (med Win2K).
Avatar billede itech Nybegynder
29. april 2004 - 23:39 #1
Hej !

Det er muligt at lave om på et domænenavn, men såvidt jeg husker er det kun i server 2003 (hvliket man vel også vil bruge idag). Såvidt jeg husker har jeg hos microsoft set et whitepaper omkring "domain rename procedures". Domænet skal altså opgraderes med det eksisterende navn og derefter ændres. Vær iøvrigt varsom med Exchange serveren, jeg ville opsætte et forsøg i et testmiljø inden jeg gik igang med ovenstående opgave.

iTech