Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. april 2004 - 09:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Få bærbar på nettet via GRPS

Jeg har en Motorola MPx200 med GRPS, og jeg vil meget gerne kunne gå online på min bærbare pc, via den.

Enten via infrarød, eller via USB/mini USB kabel.

Nogle der ved hvordan man gør?
Avatar billede scb Praktikant
27. april 2004 - 10:36 #1
Du skal som punkt 1 have et data abonnement hos din udbyder, sansynligvis som et tillægsabonnement til dit nuværende.
Det koster f.eks hos Sonofon 40 kr pr måned.
Hertil kommer så betaling for hentet/sendt data, Hos Sonofon noget med 20 Kr pr. MB
-SCB
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. april 2004 - 10:42 #2
Okay jeg uddyber lidt.

Jeg har allerede et abnonnement, så jeg via mobilen kan browse på nettet, hente sende emails etc.

Det eneste jeg mangler, er at få det over på pc'en istedet.
Avatar billede scb Praktikant
27. april 2004 - 12:16 #3
Ok,
Så må jeg melde pas.
-SCB
Avatar billede webasto Nybegynder
03. maj 2004 - 11:10 #4
Nu kender jeg ikke Motorola.

Jeg bruger SE T610 til at komme på nettet med laptoppen via GPRS.

Forskellen ligger i konfigurationen af dialup'en.

Normalt skal der jo bruges en række numre til at lave et opkald til en ISP.
Når det går på GPRS skal der ikke ringes op men derimod bruges en datakonto der er oprettet på telefonen som muliggør GPRS.
Jeg har CBB(Sonofon) og her er der ikke abb. på GPRS.
Jeg beder min dialup på laptoppen om at bruge t610 og ved hjælp af en dialup kommando der ikke ligner et nummer men derimod er en henvisning til hvilken datakonto på telefonen der skal bruges.

Du skal bare ha' fundet et forum på nettet eller en Motorola-haj der kan fortælle dig detaljerne, for jeg kan kun gi' dig en ide om hvordan det hænger sammen.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. maj 2004 - 11:51 #5
Hov havde helt glemt dette sp.
Jeg fandt en vejledning på http://www.motorola.com/mdirect/pdf/MPx200modem.pdf samt en modem driver til smartphone på microsoft.com.

Derfra var det let nok - men jeg takker for hjælpen selvom jeg ikke fik brug for den :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. maj 2004 - 11:51 #6
Hov havde helt glemt dette sp.
Jeg fandt en vejledning på http://www.motorola.com/mdirect/pdf/MPx200modem.pdf samt en modem driver til smartphone på microsoft.com.

Derfra var det let nok - men jeg takker for hjælpen selvom jeg ikke fik brug for den :)
Avatar billede webasto Nybegynder
04. maj 2004 - 10:01 #7
Nårh ok så... :o)

Det skulle altså bare gerne virke lidt på samme måde som jeg har beskrevet på din tlf også med en sikker afvigelse i div. brugerflader osv.

God fornøjelse
Avatar billede sexpac Nybegynder
08. maj 2004 - 10:06 #8
hvordan kan man åbne sd/mmc på en motorola mpx200 så man kan have 1gb hd i den???