Avatar billede ulrich Novice
28. april 2004 - 14:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Snydt eller ej?

Hej

Jeg skulle finde en 17" fladskærm til min kæreste.

Jeg gik på edbpriser og ledte og fandt denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=78313

Kanon billigt eller en fejl tænkte jeg. Jeg ringede til Proshop Direkte og de bekræftede prisen.

Herefter bestiller jeg 1 stk via deres hjemmeside, og fik bekræftet ordren via mail.

Ca 1 time senere får jeg så en mail, hvori de skriver:

"Der er desværre sket en databasefejl på varenummeret som nu er blevet slettet.

Vi er desværre nødt til at slette din ordre."

Så vil jeg så bestille varen igen. Og nu koster den sørme 3500 kr.

Kan de det? De bekræftede jo prisen på 1848 kr i telefonen, da jeg ringede til dem.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2004 - 14:15 #1
du kan jo ik gøre ret meget ved det...
Avatar billede pimpz Nybegynder
28. april 2004 - 14:20 #2
Hehe billig salgs trix :P
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
28. april 2004 - 14:22 #3
Hvis du f.eks. havde optaget samtalen ville du have noget mere håndfast bevis, men det kan man jo ikke bebrejde dig at du ikke har gjort (hvem ville gøre det?). Hvordan ser din ordrebekræftelse ud, står der prisen 1897,-? Hvis du er heldig skal de stå ved det de har skrevet i deres mail. Om ikke andet udøver de i alt fald falsk reklame i skrivende stund på EDBpriser.dk.

mvh
lerchedahl
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. april 2004 - 14:23 #4
Det kommer sådan set an på hvilke betingelser du har accepteret under købet. Du skulle vel aldrig ha' skrevet dem ned?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2004 - 14:27 #5
Alle forhandlere (online- og reallife-forhandlere), forbeholder sig at alle annoncer for deres produkter, kan have fejl mht. pris og/eller beskrivelser.
Så det kan du ikke gøre noget ved.

Desuden var det også ret ulogisk, at et enkelt produkt, og tilmed kun hos en enkelt forhandler, har sat varens pris ned med 50%.....

Men jeg kan tilgengæld give dig et super-godt link, så du kan finde den rette fladskærm, hvis du gidder at læse dette:
V:\[K] Privat\Fladskærm-forslag\Råd ved køb af TFT-monitor\eaid_dk - Råd ved køb af TFT-monitor.htm

Pøj-pøj.
Avatar billede ulrich Novice
28. april 2004 - 14:27 #6
Vi bekræfter din ordre af 28. april 2004. Ordre nr. 31731, hvor du har bestilt følgende.

1 stk. 17" 71VM 1280X1024 (kr 1.478,40) kr 1.848,00
1 stk. Fragt+ (kr 49,00) kr 49,00

Samlet pris excl. moms: DKK 1527,40
Samlet pris incl. moms: DKK 1897,00
Avatar billede ulrich Novice
28. april 2004 - 14:28 #7
extend: bedre link evt. :)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2004 - 14:30 #8
UPS! Det var linket i min egen PC. :-)
Her kommer det rigtige link: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339
Avatar billede riversen Nybegynder
28. april 2004 - 15:11 #9
tjah, de har bekræftet ordren pr. mail, du er i god tro, da du fik den bekræftet telefonisk, og tlf. nr. kan jo udledes fra din tlf.regning trods alt, selvom samtalen ikke kan dokumenteres. Jeg synes du skal prøve at forhøre dig ad i dk.videnskab.jura.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2004 - 19:41 #10
Du kan ikke gøre ret meget - og dog... har du en bekræftelse hvor pris og varenummer er angivet, ja så kan du jo prøve et presse dem - men tvivler på at du får noget ud af det.
Men du kan dog nok regne ud at en 17" TFT skærm ikke koster 1848,- (tjek priserne på de andre 17" TFT - de lægger nok i hvert fald 30% højere i pris)