Avatar billede stauer Nybegynder
29. april 2004 - 02:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Skabelon hvor side 2 indeholder et andet sidehoved end side 1

Hvordan laver man en skabelon hvor side 2 indeholder et andet sidehoved end side 1 i Word 2003.

Nu har jeg snart siddet og kigget på det latterlige program i 5 timer. Er det mig der fatter nada eller er det virkelig så besværligt?

Håber der sidder en kvik fætter derude i cyberspace :=)

/stauer
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. april 2004 - 06:50 #1
Der skal nok noget VBA til. Følger med.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
29. april 2004 - 07:20 #2
Vælg Filer, Sideopsætning, Layout og afkryds "Specielt første side".
Avatar billede hcma Novice
29. april 2004 - 09:59 #3
Indsæt først dit sidehoved på side 2 - Hop så op i Filer - sideopsætning - layout og sæt krydt i "speciel første side" (som steen hansen også skrev)
Indsæt derefter dit sidehoved på side 1.
Vupti, nu er de forskellige.
Avatar billede hcma Novice
29. april 2004 - 10:00 #4
sorry - det var peter.erikse som skrev det - undskyld :o(
Avatar billede piphans Nybegynder
29. april 2004 - 10:17 #5
Du bruger ganske rigtigt den sideopsætning der hedder speciel første side. Når det er valgt, så skal du lave en blank side 2, og på denne kan du så oprette side2 sidehovedet.

For ikke at gemme en skabelon med en tom side 2 (der måske slet ikke skal bruges hver gang?) kan du roligt slette den blanke side 2 i din skabelon.
Informationen om den anderledes formatering af sidehovedet er gemt, og aktiveres så snart der oprettes en ny side 2.

mvh P
Avatar billede stauer Nybegynder
29. april 2004 - 10:36 #6
Hvad hvis jeg ønsker forskellige margener på første og anden side? Er det samme fremgangsmåde?
Avatar billede asol Nybegynder
29. april 2004 - 11:21 #7
Du kan også vælge at indsætte et sektionsskift (Indsæt -> Sideskift m.m.... -> Sektionsskift, næste side).

I egenskaberne for sidehovedet på 2. sektion er knappen 'samme som forrige' valgt som default. Tryk derfor på knappen 'samme som forrige' for at fravælge dette og herefter kan du lave et sidehovede for 2. sektion, der er forskellig fra sidehovedet på 1. sektion.

/asol
Avatar billede hcma Novice
29. april 2004 - 13:24 #8
hvis du benytter sektionsskift (Indsæt -> Sideskift m.m. -> Sektionsskift og check af der) så er det hele forskelligt fra sektion til sektion og du kan så ændre og skifter alt efter ønske