Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 15:37 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

DropDown skal opdatere værdi i et hidden field

Hej med Jer,

Er det muligt at få en DropDown til at opdatere et skjult felt med en værdi, afhængig af den valgte værdi i DropDown'en?

Jeg glæder mig til at høre fra Jer.

MVH
Wolfgang
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 15:44 #1
<ole>

<select onchenge="this.form.FELTNAVN.value=this.value">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 15:45 #2
Sdavøfajl  :)
<select onchange="this.form.FELTNAVN.value=this.value">
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 15:51 #3
Hej Olebole,

Umiddelbart vil den løse ikke virke hos mig.
For hver option i selecten er "skjult værdi".

Skal lave et array først?

MVH
Wolfgang
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 15:51 #4
Ignorer venligst "løse" :D
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 15:52 #5
Det fattede jeg ikke en hat af. Prøv at lægge en URL til et eksempel
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 15:59 #6
Hej OleBole,

Håber dette kan hjælpe...
www.test.girafisk.com/temp.asp

Data i denne dropdown er hentet fra en DB via ASP.
For hver option der er i select'en, skal der kunne siddes en værdi i et skjult felt.
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 15:59 #7
Benyt denne URL i stedet for.
http://test.girafisk.com/temp.asp

- Beklager
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 16:07 #8
Mener du, at du skal have ligeså mange skjulte felter som options?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. april 2004 - 16:07 #9
Skjult value - hvad menes der med det??

Fordi gamle ole(!) har det helt ret. Hvis din value er tom, kan du istedet bruge det i option, hvis det da er det du vil..

<select name="select" onchange="this.form.textfield.value=this[this.selectedIndex].innerHTML">
Avatar billede roenving Novice
29. april 2004 - 16:08 #10
Du skal bare sætte en value for din option også, så virker oleboles eksempel helt fint:

Response.Write "<option value='<%=variabel%>'><%=variabel%></option>"
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 16:10 #11
Og unge pelkjaers ville virke, hvis der stod:
  <select name="select" onchange="this.form.textfield.value=this.options[this.selectedIndex].innerHTML">
eller:
    <select name="select" onchange="this.form.textfield.value=this.options[this.selectedIndex].text">  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 16:13 #12
Mit eget eksempel (for nu at bringe forvirringen nærmere det totale), ville også virke, hvis dine values slet ikke var angivet - men ikke, hvis de er sat til en tom streng (som tilfældet er i det eksempel, du linker til).
/mvh
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. april 2004 - 16:13 #13
ahh yes :) *virker nu i IE, men yes I know*
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 16:19 #14
Okay...
Jeg er ved at tabt :(

Den værdi der skal skrives i det skjulte felt, er en værdi der IKKE ligger i DropDown'en.

Jeg håber at der er af Jer, der vil prøve at give et eksempel mere.

MVH
Wolfgang
Avatar billede grunken Nybegynder
29. april 2004 - 16:23 #15
?????
Avatar billede roenving Novice
29. april 2004 - 16:23 #16
Hvorfor ligger den ikke som value i dropdown-boksen, det ville da være klart det letteste !-)
Avatar billede grunken Nybegynder
29. april 2004 - 16:25 #17
ja men det her da sjovere :o)
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 16:26 #18
Øhhh... jeg er sat helt af nu.

Beklager min uvidenhed.
Avatar billede roenving Novice
29. april 2004 - 16:29 #19
Hvis du har en værdi du vil overføre til et andet felt kan du vel lægge den værdi som value i en option, så kan du bruge den simple, som ole har vist til at gøre det ...

<option value="65157598">Filipsen Fyn</option>
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 16:30 #20
OKi,

Hvordan søren fordeler jeg disse pointz?
Avatar billede grunken Nybegynder
29. april 2004 - 16:31 #21
Den kære olebole har helt klart formuleret den rette løsning, som jeg ser det!

Når du vælger en værdi i selectboxen, så skal den skjulte opdateres ik ?, hvor skal den værdi komme fra ?
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 16:38 #22
kan jeg få et svar olebole?
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 16:53 #23
Jo, men det kræver, jeg er sikker på, du har fået noget, du kan bruge. Prøv dette:

<form name="form1" method="post" action="">
  <select name="select" onchange="this.form.textfield.value=this.value">
    <option value="Filipsen Fyn">Filipsen Fyn</option>
    <option value="Filipsen Jylland">Filipsen Jylland</option>
    <option value="Filipsen Sjælland">Filipsen Sjælland</option>
  </select>
  <input name="textfield" type="text" value="Filipsen Fyn">
</form>

Da det skjulte felt jo først får tildelt en value, når select'en skifter, bør det have samme value, som select'en har, når siden loader ... altså 'Filipsen Fyn'  :)
/mvh
Avatar billede wolfgang Praktikant
29. april 2004 - 17:37 #24
Takker mange gange.

MVH
Wolfgang
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2004 - 17:39 #25
selvtak  :)