Avatar billede michael2690 Nybegynder
04. maj 2004 - 18:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk Problemer

Jeg har en ekstern 200GB. Maxtor harddisk USB/Firewire som jeg gemmer mine film-klip, Projekter med tilhørende filer til redigering med Adobe Premiere Pro. Det fungere perfekt på min stationære PC.( for at komme med et eks.) Når så jeg sætter harddisken den til min bærbar PC (Har også Premiere instaleret), skal jeg fortælle Premiere hvor jeg har gemt mine film og tilhørende filer.Så redigere jeg lidt og gemmer projektet, og sætter den tilbage til min stationære og så kan premiere ikke finde ud af at åbne mine projekter. Min teori er at når den er koblet på min stationære går den som Drev (:L) og når den er på min bærbar hedder den Drev (:E). Altså kan programmet ikke finde ud af når projektet er gemt på min bærbar som F.eks E:\Adobe\Premiere Pro, og så ændrer det sig når jeg kobler den til min stationære, Bare min teori. Håber det er forståeligt
Avatar billede s_kjaer Praktikant
04. maj 2004 - 19:01 #1
Har du prøvet at ændre navn, så den hedder det samme på begge computere?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
04. maj 2004 - 19:19 #2
Husker du på den bærbare, at gå ned i processbaren, og stoppe for din eksterne disk, inden du piller den fra ? Hvis du ikke gør det, er det ikke sikkert, at den har gemt de sidste informationer som adobe skal bruge.
Avatar billede michael2690 Nybegynder
04. maj 2004 - 19:26 #3
Tænker du på at ændre Drev navnet til F.ek E: ? .. hvordan gør man det???. Nej jeg plejer ikke at slå den fra inden jeg piller den fra.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
04. maj 2004 - 19:32 #4
DForsøg at stoppe disken inden du piller den fra, eller slukke computeren mens disken er koblet til.

For at ændre drevnavn højreklikker du på "denne computer", vælger "administrer" og klikker på "diskhåndtering" - mens disken er i. Herinde finder du den disk du vil give et andet drevbogstav, og højreklikker på den, og vælger at ændre drevbogstavet.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
04. maj 2004 - 19:33 #5
Jeps. Hvis du har Xp kan du gøre det på følgende måde: åbn stifinder-->Filer-->Denne computer-->Administrer. Under lager-->diskhåndtering finder du dine diske. Højreklik og vælg:skift stibogstav og navn