Avatar billede dixieboy Nybegynder
04. maj 2004 - 19:11 Der er 10 kommentarer

adgangs kode

jeg kan ikke huske min adgangs kode har det lille problem med at det er adminisratoren. Hvordan finder jeg ud af hvad den er? eller er jeg nødt til at formatere den?
Avatar billede fbisen Nybegynder
04. maj 2004 - 19:15 #1
Man kan komme ind, via fejlsikret tilstand.
Du skal bare, under opstart, trykke F8, så kommer der en boks op, og spørger om det skal være fejlsikret. Der skulle du gerne kunne logge ind på en accout med administrator retigheder.
Avatar billede dixieboy Nybegynder
04. maj 2004 - 19:36 #2
ok prøver lige
Avatar billede dixieboy Nybegynder
04. maj 2004 - 19:57 #3
det virker ikke har nemlig kun den ene administrator
Avatar billede flintstone Novice
04. maj 2004 - 21:35 #4
"jeg kan ikke huske min adgangs kode ".........hvordan kan det lade sig gøre?
Er du den eneste der bruger PC'en? Hvis ja, så fjern koden.
Hvis nej, så vælg dog en kode du kan huske.
Hvis hverken ja eller nej, så er det højst sandsynligt ikke din egen PC og så
skal du nok ikke regne med ret megen hjælp herinde fra.
Husk at, et password er til for at beskytte mod udefrakommende og et password
skal være nemt at huske.....vel heller ikke et problem når man bruger sin PC hverdag?

Undskyld denne mulige spam, men jeg synes ikke om hjælp til folk som glemmer deres password.
Avatar billede hcma Novice
05. maj 2004 - 01:39 #5
jeg går ud fra at det er din egen kode du ikke kan huske. Så måske kan dette hjælpe dig:
http://web01.microsoft.se/tips/dk/showtip.asp?letter=&category=310&author=0&page=1&tip=6992&newpage=False&lmcs=31
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. maj 2004 - 01:43 #6
flintstone>Det er faktisk ikke alle som bruger administrator-kontoen til daglig.. Og er man koblet på et netværk, har man ikke sin pc stående uden password på denne konto.
Avatar billede flintstone Novice
05. maj 2004 - 22:49 #7
squashguy>> Hvis PC'en er en hjemme PC og man er enebruger, så bruger man Adminkontoen. Hvis man så bruger den samme PC på et netværk, evt. på sit arbejde, så har man da ikke adgang til nogen Admin konto, medmindre man selv er systemadministrator. Og derfor heller ikke noget password.
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. maj 2004 - 23:08 #8
Jeg er enebruger på min hjemmepc, men bruger kun admin når jeg skal lave administrativt arbejde. Til daglig bruger jeg en begrænset konto, af sikkerhedsmæssige årsager:

Hvis du får noget skidt ind på din maskine, og du er logget ind som admin, har dette 100% kontrol over din maskine. Ikke godt.

Selv om man sidder på et netværk, kan man da sagtens være admin på sin egen maskine, uden at være sysadmin.
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. maj 2004 - 23:44 #9
Og mht svage passwords: en af de store ormeplager, gaobot, bruger bl.a. brug af svage passwords til at sprede sig på et netværk..

Det er altid godt med et komplekst password på administrator-kontoen.
Avatar billede dixieboy Nybegynder
06. maj 2004 - 19:11 #10
tak cathbody men der er ingen pwl fil så det hjælper ikke