Avatar billede regstar Nybegynder
05. maj 2004 - 23:15 Der er 7 kommentarer

Åben i celle

Hej allesammen

Jeg har for nyeligt lavet en webside: http://www.tamilshowbiz.com

Jeg står og har et problem, jeg ved ikke hvordan det skal løese, men håber at finde noget svaer herinde.

Det er sådan når jeg vælger et hvilket som helst link, så skal den linkets side åbnes i den lille rammer / celle inde midt på. altså menusiden(venstre) og logosiden (øverst) skal forblive på siden. mens alt andet ændres (midten) hvordan gøre jeg dette.

Jeg arbejder med php, og har derfor prøvet mig frem med frames, men det gør så at jeg ikke kan sætte venstre menusiden og øverst logosiden sammen, så de ikke forskydes, hvis i forståe havd jeg mener.

Håber i vil komme med nogle hjælp

hilsen
regstar
Avatar billede stefmeister Nybegynder
05. maj 2004 - 23:20 #1
jeg ved sku ikke om du kan få den til at åbne i en celle (tabel ?) Men jeg har da lavet nogle sider hvor jeg bruger frames, hvor der IKKE kommer forskydelse mellem framsne.
se evt. www.steffen.frac.dk  -> (du skal kører 1024x768 for at se den ordentligt)

sig til hvis jeg kan hjælpe udfra det du kan se på min side.
Avatar billede regstar Nybegynder
05. maj 2004 - 23:54 #2
Det ser fint ud, men det skal være sådan når man resizer vinduet, så skal framet ikke resizer. kan du hjælpe med det? eller har du nogle forslag til det?
Avatar billede regstar Nybegynder
05. maj 2004 - 23:56 #3
og hvis jeg f.eks oprette en side med frames, så vil jeg vælge, en top, left og main frame. (se øverst i min beskrivelse) hvis jeg nu anvende en tabel i top, så skal den passe sammen med en tabel oprettet i left. altså "kæde dem sammen" men alligevel adskilt.
Avatar billede sunepopp Nybegynder
06. maj 2004 - 03:46 #4
Jeg ville vælge at
- bygges siden op i table's (og altså ikke frames)
- og så dele den op i flere php filer med hvert sit indhold (menusiden_venstre.php, logosiden.php ect
- og så bruge include "logoside.php"; mv. på alle de sider der f.eks. skal have dette. osv.
Avatar billede regstar Nybegynder
06. maj 2004 - 11:14 #5
det tænkte jeg også på. men problemet er så hvis jg har et link i menuesiden_vesntre.php og den skal åbnes i indhold.php siden. så står vi jo igen med samme problem.
Avatar billede sunepopp Nybegynder
06. maj 2004 - 13:33 #6
kan du så ikke gøre sådan, at du har en fil der hedder "indhold.php", og inde i den er der diverse include's af logoside, menu mv. Og så er selve teksten/indholdet i netop denne fil (og altså ikke en selvstændig php-fil som ellers skulle inkluderes). Så kan du eks ved et klik på menuen kalde indhold.php?id=234, og så det sted hvor teksten skal stå, har du noget kode der undersøger
- om siden er blevet kaldt med id variabel i det hele taget,
- og i givet fald hvilket, og så eks. slår op i databasen under det id, og skriver det indhold til siden
Avatar billede regstar Nybegynder
06. maj 2004 - 16:17 #7
Ehm, så meget kendskab har jeg desværre ikke til php, at kunne definere dem med id og få dernæst at fremklade dem igen. Desuden vil prøver jeg mig selv frem til noget. såsnart det fungere, vil jeg lige smække den fulde kilde ind på E så i andre evt. kan hjælpe mig igennem på den måde.

men sunepopp jeg prøver lige din metode og vender tilbage meget snart.