Avatar billede amalie Nybegynder
06. maj 2004 - 13:32 Der er 6 kommentarer

Fast visning (text size)

Hej!

Hvordan sikrer jeg, at min side altid vises med ex. text size "medium"?

View - text size - medium

Hvordan skal koden se ud?

Til den hurtige er der 100 points
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. maj 2004 - 13:50 #1
Du kan sætte din text størrelse på body, fx:

body {
  font-size: 12px;
}
Avatar billede knudgert Nybegynder
06. maj 2004 - 18:53 #2
Ovennævnte vil jo kun virke i IE, hvor man iøvrigt kan slå det fra, så man kan aldrig være sikker på at folk kun kan se teksten i en bestemt fontstørrelse.
Avatar billede roenving Novice
07. maj 2004 - 02:49 #3
>>knudgert

Hvor slår man det fra i IE ?-)

-- netop css er da een af de ting, som på forhånd er dømt 'persona grata', da det er umuligt at lave grisch med computeren ...

-- skulle ikke undre mig om forstørrelsesglasset i handicap-tilføjelser kan forstørre, men det vil jo heller ikke genere et design, som knækker med forkerte text-størrelser !-)
Avatar billede amalie Nybegynder
08. maj 2004 - 16:26 #4
Hej pelkjaer!

Ikke helt godt nok - jeg bruger ikke den samme fontstørrelse overalt på siden
Avatar billede roenving Novice
08. maj 2004 - 16:32 #5
Så sætter du bare klasser på dine forskellige elementer, og definerer andre tekstørrelser, f.eks.

.text10{
  font-size:10px;
}

<input class="text10" ...
Avatar billede knudgert Nybegynder
09. maj 2004 - 06:00 #6
> Internetindstillinger => Generelt => Hjælp til handicappede => Ignorer de skriftstørrelser, der er defineret på websider.