lang opstart for bærbar og stationær PC
Jeg har for nylig fået ADSL og har imellem tiden, fået en ny bærbar. Med ADSL abbon. fuldte en Pretige Router - jeg selv har lagt switch og Avaya access point til ... det hele er faktisk okay, men der er bare et lille problem. Når jeg starter min bærbare (XP Home) eller min stationære PC (win 98 se) op, så tager det mindst 1 minut ofr at komme igennem. Den bærbare "står og arbejder" og opstarts lyden kommer cirka efter 1 minuts tid - den stationære "fryser" i et par minutter. ... Hvad fanden er galt... ?? Jeg har ikke konfigureret et netværk, dvs. de 2 maskiner skal ikke arbejde med hinanden (den ene er nemlig kun "for work") - kun sluttet Avaya, Adsl-routeren og min stationære til switchen.... Når først ventetiden er forbi er det ok - kan det have noget med opsætning af IP adresse eller noget andet ??Glæder mig til at høre bu, da det ærligt talt giver mig pæææænt lange.... arme :o)
Banjoen
