Avatar billede thecaveman Nybegynder
14. maj 2004 - 15:00 Der er 6 kommentarer

Virtualdub audio fejl

Jeg har en avi fil der når jeg henter den ind i VirtualDub får følgende fejlmeddelelse: Virtualdub  has detected an improper audio encoding in the source avi file.......
Hvis  jeg prøver at kode filmen om til evt. SVCD med TmpGenc så resulterer det i ingen lyd, eller asynkron lyd :-s .. Hvad gør jeg ???
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2004 - 15:04 #1
Hvis Det er fordi du vil lave din .avi fil om til SVCD, så skal du starte med at hive lydsporet ud af .avi filen.

Åbn din .avi i VirtualDub.

Video -> Direct stream copy
Audio -> Full processing mode
File -> save WAV. [vælg et filnavn til dit lydspor]

I TMPGEnc indlæser din din .avi i video source, og din .wav fil i audio source.

Så burde det spille....
Avatar billede thecaveman Nybegynder
14. maj 2004 - 15:28 #2
Jamen det véd jeg godt .. Og har prøvet det .. Men uden held... Den fulde fejlmeddelelse fra Virtual er : Virtualdub  has detected an improper audio encoding in the source avi file and will rewrite the audio header with standard CBR values during processing for better compatibility. This may may introduce up to 10818 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable decompress the entire audio stream to an uncompressed WAV file and recompress with a constant bitratewith a constant bitrate encoder. (bitrate:77.2+-11.7kbps.
Men fatter ikke hvad de mener med det .. Og endnu mindre hvordan jeg gør det :-/
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2004 - 16:05 #3
Jeg fatter heller ikke hvis ikke det virker.
Det som jeg har beskrevet, er løsningen på problemet.

Grunden til fejlmelding, er fordi din .avi fil indeholder VBR (Variable bitrate)lyd. Dette kan VirtualDub ikke finde ud af at håndtere.
Det der står i fejlmeldingen er bare at hvis du beslutter dig for at re-encode din film i VirtualDub, så vil den gemme dit lydspor som CBR (Constant bitrate) - derfor vil billede og lyd komme ud af sync.
Men da du ikke gør andet i VirtaulDub, end at hive lydsporet ud, forstår jeg ikke det kan ´blive et problem i TMPGEnc.

Prøv evt. at sætte Audio -> Direct stream copy
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2004 - 16:06 #4
Og sagt på en kort måde - ignorer fejlmeldingen hvis ikke du skal arbejde i VirtualDub med din .avi fil :o)
Avatar billede thecaveman Nybegynder
14. maj 2004 - 21:51 #5
Takker mange gange for dit som sædvanlige gode svar ;-)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 09:05 #6
any time... :o)