Avatar billede beste Nybegynder
25. maj 2004 - 23:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skal man have et webhotel når man køber Domænenavn?

Hej.
Jeg har lavet en broderi hjemmeside på Jubii Tripod. Navnet på siden er for besværligt og finde så derfor kunne jeg godt tænke mig siden kun skullle hede broderi, eller broderi-design. Skal man have et webhotel for og få et Domæne navn?
Og skal jeg have 2 domæne navne og webhotel, hvis jeg gerne vil lave en side mere ,hvor jeg tilbyder og brodere for folk? Jeg har læst en del om forskellen på , at købe domæne navn og få et gratis. Jeg har også tjekket om det domæne navn jeg ønsker er ledigt og jeg kan se der er stor forskeld i priserne. Jeg kan ikke helt overskue det.
Kan I give mig et godt råd til , hvad jeg skal gøre .
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. maj 2004 - 23:15 #1
1) Du skal ikke havde webhotel for at få et domain, men for at brugeren skal kunne se din hjemmeside, så skal du havde et webhotel.

2) Du kan _normalt_ havde flere domæner på samme webhotel, men du kan kun havde et webhotel pr. domain :)

3) gratise domæner? det må være i gamle dage eller subdomain noget a la broderi.et-eller-andet.dk eller tk domæner.

Priserne svinger meget og kvalitet ligeså, så alt efter om du vil betale mere og få det mere eller om det bare skal være så billigt som muligt.

Se evt. www.webhostpriser.dk
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. maj 2004 - 23:16 #2
du behøver ikke at have et web hotel for at have et domain navn.

jeg har selv en del navne som "bare" bliver hostet (dog med mail hotel)for 10 pr,- mrd hos buydomains.dk men i dag kan du få et web hotel meget billigt 10 ca hos www.web10.dk der har jeg også et par domain navne
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. maj 2004 - 23:18 #3
det skal dog siges at web10 ikke er skide gode til at have 100% oppe tid på deres sql server men hvis du bare bruger html køre de fint nok
Avatar billede beste Nybegynder
25. maj 2004 - 23:38 #4
Hvad er så forskelden på subdomain og domæne? Jeg spørger måske dumt, men jer er ny på det område.
Og når I skriver, at webhotel skal man have for at brugerne kan se en. Kan man ikke  bare  skrive ens domæne navn? Forstår jeg det rigtigt, at køber jeg et domæne navn hos en anden udbyder end der jeg har fået oprettet min hjemmeside.Så skal siden flyttes til der jeg køber domæne navn. Og har jeg ikke et webhotel der kan siden ikke ses? Og hvis ikke skal jeg så have en ny hjemmeside lavet?
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. maj 2004 - 23:41 #5
du kan godt have din hjemme side hos jubii som du har nu og så bare have et domain som peger på det webhotel.

eks. jeg har et domain navn der hedder www.glockers.dk som peger på effekttest.dk/palm

subdomain er eks. test.glockers.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. maj 2004 - 23:48 #6
Et domæne er et du ejer og altid kan flytte som det passer dig så meget det passer dig, sålænge du betaler for brugsretten.

Et subdomain er et du normalt får adgang til at låne eks. mit-websted.jubii.dk - da du ikke ejer jubii så kan du ikke bare flytte dette domain som det passer dig.

Et subdomain er også mindre privat og vil for mig virke useriøst for et firma.

Du kan ikke bruge dit domæne til at fremvise hjemmesiden med, uden webhotel :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. maj 2004 - 23:52 #7
et = med et domæne
Avatar billede locmusic Nybegynder
26. maj 2004 - 12:33 #8
Du kan købe et domæne, som viderestiller til din side på Tripod!

Jeg anbefaler varmt disse udbydere!;)

http://www.hostingsuite.dk

http://www.dandomain.dk
Avatar billede inmyworld Nybegynder
26. maj 2004 - 21:08 #9
takker for points
Avatar billede beste Nybegynder
26. maj 2004 - 21:10 #10
Tusen tak for jeres hjælp. Jeg vil nu kikke lidt på de udbydere af domæne navne og eventuelt webhotel.
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. maj 2004 - 23:53 #11
Så lidt.. Har du andre spørgsmål hjælper vi gerne :)
Avatar billede inmyworld Nybegynder
26. maj 2004 - 23:54 #12
ja du spørger bare løs hvis der er mere vi kan hjælpe med