Avatar billede neophyte Nybegynder
28. maj 2004 - 18:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig meddelelse

Nogen gange dukke der en grå boks om med en meddelelse fra en der hedder "admin" (Og andre navne os) om at jeg er modtagelig over for hacker angreb. Meddelelserne henviser så til hjemmesider som skulle løse problemet. Spørgsmålet er om de så prøver at lokke mig ind på de sider for så at blive hacket. Nogen der ved hvad det er??
PS! Første gang gik jeg ind på hjemmesiden men der kom blank side frem (så det var åbenbart en falsk side), men jeg kunne nu ikke slukke min pc da den kom op med en meddelse om at jeg ikke havde rettigheder til at lukke min (Egen) computer.
Avatar billede resist Nybegynder
28. maj 2004 - 18:26 #1
Lad os se om der er noget "snavs" på din computer.

Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter udpakker og kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede neophyte Nybegynder
28. maj 2004 - 18:48 #2
Her er den:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:49:45, on 28-05-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\netcom.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Common files\WinTools\WToolsA.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Common files\WinTools\WSup.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\martin Hansen\Skrivebord\Downloads\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hardwaretidende.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Core Library - {D4D505DF-D582-400c-91B6-84921012AFE3} - C:\WINDOWS\System32\PDF2681.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Popup Defence Updater] regsvr32 /s C:\WINDOWS\System32\pdfupd.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SafeGuard Popup Updater (required)] regsvr32 /s C:\WINDOWS\System32\PDF2681.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WinTools] C:\Programmer\Common files\WinTools\WToolsA.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
Avatar billede neophyte Nybegynder
28. maj 2004 - 18:50 #3
Kan det være hackere der prøver og komme ind på min computer?
Avatar billede resist Nybegynder
28. maj 2004 - 19:48 #4
Nu skal jeg kigge din log igennem.
Avatar billede resist Nybegynder
28. maj 2004 - 20:13 #5
Slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

O2 - BHO: Core Library - {D4D505DF-D582-400c-91B6-84921012AFE3} - C:\WINDOWS\System32\PDF2681.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Popup Defence Updater] regsvr32 /s C:\WINDOWS\System32\pdfupd.dll

O4 - HKLM\..\Run: [SafeGuard Popup Updater (required)] regsvr32 /s C:\WINDOWS\System32\PDF2681.dll

O4 - HKLM\..\Run: [WinTools] C:\Programmer\Common files\WinTools\WToolsA.exe
----
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart).  Find og slet:
C:\WINDOWS\System32\PDF2681.dll >>>> filen PDF2681.dll
C:\WINDOWS\System32\pdfupd.dll >>>> filen pdfupd.dll
C:\Programmer\Common files\WinTools\WToolsA.exe >>>> mappen WinTools

Kender du dette program? Hvis ikke, så skal det også slettes fra fejlsikret
C:\WINDOWS\system32\netcom.exe



Genstart almindeligt og send en ny log herind til tjek

Du mangler at få opdateret Windows og IE med SP1 m.m.: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede neophyte Nybegynder
29. maj 2004 - 00:18 #6
De eneste filer jeg kunne finde og slette var Netcom.exe og wtoolsa.exe.
Avatar billede neophyte Nybegynder
29. maj 2004 - 00:18 #7
Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 00:19:45, on 29-05-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\martin Hansen\Skrivebord\Downloads\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.hardwaretidende.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinTools] C:\Programmer\Common files\WinTools\WToolsA.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKCU\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
Avatar billede resist Nybegynder
29. maj 2004 - 00:41 #8
Tag en onlinescanning med Housecall og Bitdefender:

Housecall: http://housecall.trendmicro.com/
BitDefender: http://www.bitdefender.com/scan/license.php

Og så er det vigtigt, at du får opdateteret Windows og IE med SP1 m.m.: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Avatar billede neophyte Nybegynder
29. maj 2004 - 13:54 #9
Jeg har SP1, den skulle jeg gerne have. Ogj eg har Norton Antivirus 2002.
Avatar billede resist Nybegynder
29. maj 2004 - 14:14 #10
Prøv at onlinescanne med Housecall og Bitdefender. Du kan eventuelt også prøve Panda: http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

Besøg også Microsoft for opdateringer: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Send en ny log fra HijackThis herind til tjek - tak
Avatar billede neophyte Nybegynder
11. juli 2004 - 21:41 #11
Hey Resist læg lige et svar så du kan få dine vel fortjente point. Havde sq helt glemt alt om det her spørgsmål.
Avatar billede resist Nybegynder
11. juli 2004 - 22:53 #12
Svar ;-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester