Ustabil ZyAIR G-1000
Hey,Jeg har lige skiftet min gamle ZyXEL trådløse løsning ud, med en tilsvarende 802.11g løsning fra ZyXEL.
Der er ca. 4 meter fra Access Point (ZyAIR G-1000) til Netkortet (ZyAIR G-300) - signalet går igennem en mustensvæg.
Mit problem udmyndiger sig i, at forbindelsen virker meget ustabil. Når jeg ser på det lille tool, der er i Windows XP, kan jeg se, at den meget ofte skifter ned i hastigheden (helt ned til 6 mbps i 1-2 sekunder) - den ligger typisk og hopper mellem 36 mbps og 53 mbps.
Udover det, så svinger signalstyrken også hele tiden - fra fuld signal til næstet ingen - og alle værdier imellem.
Skal jeg bede forhandleren om at bytte de to dele ud med nye - eller er dette normalt for et 802.11g netværk?
--
Jonas
