Avatar billede makman Nybegynder
06. juni 2004 - 17:09 Der er 16 kommentarer

alle mine point til den der kan hjælpe mig. Min pc er i stykker!

Der er noget helt galt med min bærbare computers skærm.
Jeg har rigtig meget brúg for min PC, specielt i de næste 2 uger!
Jeg vil være villig til at give alle mine Point til den der kan give mig et svar der virker!
Resten af point'sne får i senere!
Her er, hvad er galt:

Skærmen er mørk og når pcen er startet kan man næsten ikke se noget. Det skete ligepludselig. Vi har prøvet at trykke på alle knapperne, men intet har hjulpet. Kigger man helt tæt på, kan man godt så småt se både computerens preload skærm, og login skærmen, og billedet er der. Det føles bare som om der ingen "backlight" er på pc'en, som lyser billedet op på skærmen.

HJÆÆLP!
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juni 2004 - 17:21 #1
der må være en knab hvor du kan stille lysstyrken
Avatar billede bredker Nybegynder
06. juni 2004 - 17:22 #2
du må ikke give mere end de 200 point , hvilket er max
men det er også rigeligt med de 200 , faktisk for mange
Avatar billede makman Nybegynder
06. juni 2004 - 17:39 #3
kk
Avatar billede makman Nybegynder
06. juni 2004 - 17:40 #4
Men please! Har virkeligt brug for hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2004 - 17:53 #5
Hvilken  bærbar er det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 17:55 #6
prøv at sætte en anden skærm til..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 18:11 #7
du har sikkert et vga og/eller dvi el. lign..?
men mere info mere hjælp..O)
Avatar billede korfits Nybegynder
06. juni 2004 - 18:45 #8
Prøv som bartfreak siger og sætte en anden skærm til, hvis det er det samme er det sikkert noget lysstyrke du har fået pillet ved.

Men det kunne lyde som om der er noget galt med billederøret. Har du været nede i den lokale IT biks ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
06. juni 2004 - 20:17 #9
så du svarer ved at henvise til andre..?

eller prøv at trykke ctrl el. F8 under opstart alt afhæningt af hvilket os, og se om du under fejlsikrettilstand, kan lave en systemgenoprettelse, el. lign.
men det lyder lidt som om den er defekt.?
Avatar billede korfits Nybegynder
06. juni 2004 - 20:31 #10
sagde at jeg mente det var billederøret den var gal med (efter hvad han fortæller) men at han da lige kunne prøve det de andre havde sagt.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
06. juni 2004 - 20:39 #11
Makman...Du har har næsten lukket tråden selv :-P

Det er med 99% sandsynlighed baggrundsbelysningen det er galt med. Effekten er  fulstændig som du beskriver - skærmen er mørk, men grafikken kan svagt anes.
Det vil hjælpe meget, hvis du skriver hvilken bærbar du har, så vi kan hjælpe dig med at smide en extern skærm på, så du kan arbejde videre. Det er desværre den eneste løsning, medmindre det er en bærbar af typen Vega, Targa el. webtech (1-3 år), som har haft dette problem konsekvent forudsaget af en "løs" forbindelse.
Avatar billede bizty Nybegynder
06. juni 2004 - 20:51 #12
Jeg har bærbar af mærket Vega og den har problemer med at skærmen ikke altid tænder...
scheea2000>> Har du et link til noget info om det?
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
06. juni 2004 - 20:56 #13
Nej det har jeg ikke. Jeg har selv været så dum at købe en bærbar af mærket Targa. Jeg har sloges med min forhandler omkring problemet i 3 år og været igennem forbrugerstyrelsen 2 gange osv.
Jeg har fundet ud af at Vega, Targa og Webtech (teledanmark) kommer alle fra én enkelt producent: Uniwill, som har leveret barebone PC´er til disse firmaer i DK. Jeg har stødt på ca. 15 bærbare og samtlige UDEN undtagelse har dette problem, så du bliver nummer 16 :-P
Men ingen links desværre. Det eneste der hjælper er at "vrikke" skærmen...
Avatar billede bizty Nybegynder
07. juni 2004 - 09:10 #14
Nå ok, men tak for info alligevel.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. juni 2004 - 09:12 #15
nå smider et svar..O)
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
06. juli 2004 - 10:28 #16
Jeg har en Packard Bell notebook
http://www.packardbell.dk/products/node1601.asp?partNumber=P820007307
½ år gammel der har præcis samme problem. Når den er mørk kan man lige ane grafikken hvis man kigger tæt på, og den eneste løsning er at vrikke lidt med skærmen som scheea2000 siger.