Avatar billede jumario Nybegynder
07. juni 2004 - 09:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Group policies i AD

Hej jeg har et par IE settings som jeg gerne vil have defineret gennem Active Directory policies, men har ikke kunne finde de settings i Group policy editoren, er der nogen som ved om det er muligt, og i så fald - hvor kan det defineres?

Det drejer sig om:

* Tilføje sites til "Trusted sites"

* Sætte "Check for newer versions of stored pages" til "Every visit"
Avatar billede riversen Nybegynder
07. juni 2004 - 09:43 #1
1. user configuration --> windows settings --> internet explorer maintenance --> security --> security zones and content ratings

2. ?
Avatar billede jumario Nybegynder
07. juni 2004 - 09:54 #2
Tak Riversen. Mon også den anden indstilling er til at finde? Eller kan det gøres på andre måder mon?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2004 - 12:08 #3
* Sætte "Check for newer versions of stored pages" til "Every visit"
Den sidste indstilling er jo default indstilling - og mener ikke den kan sættes med din GPO. - men havd med et registry fix som du tilfører via et script?
Kræver at der kan ændres i registry for brugerne
Avatar billede jumario Nybegynder
07. juni 2004 - 12:14 #4
Dannyboyd: Jeg mener at default settings for i hvert fald windows 2000 er "Automatic". Det står den i hvert fald til på størstedelen af de PC'er som skal have foretaget ændringen.
Men et registry fix var måske en god ide. Har du nogen ide om hvor i registringsdatabasen den indstilling findes?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2004 - 12:18 #5
Jeg må erkende at jeg ikke lige forstår forskellen på "every visit" og automatic, men rigtigt den står til automatic pr. default.
Jeg ser lige på det reg.fix og vender tilbage senere.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2004 - 13:41 #6
Har set på det fix men kan ikke få min regsnap til at køre fordi den er udløbet , måske andre har et fix eller du kan selv prøve?
jeg kan ikke lave det uden regsnap- desværre
Avatar billede maagen Nybegynder
07. juni 2004 - 22:08 #7
Jeg har engang lavet en .adm template som kan importeres som administrativ template - den kan instille alt hvad der ligger på dette faneblad du søger... smid mig en mail på maagen(a)kissmyass.dk og jeg sender den til dig hvis jeg kan finde den...
Avatar billede jumario Nybegynder
23. juni 2004 - 14:27 #8
ryder op. smid svar hvis du vil ha points riversen
Avatar billede jumario Nybegynder
28. juni 2004 - 13:16 #9
svarer selv så