Avatar billede mr-super Nybegynder
07. juni 2004 - 18:17 Der er 21 kommentarer

3D chat blinker :o(

Hej, jeg er lige blevet færdigt med mit rykkesystem til min grafiske 3D chat. Men hver' gang man rykker så tager det 10000 år at loade baggrunden, og hver gang blinker siden. Hvad skal jeg gøre?

Nogle gode tips?

Teest.php:
Der hvor man rykker, og ser baggrunden, og linker til flyt.php osv

Flyt.php:
Der hvor man update feltet til databasen og går videre til

<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=teest.php?felt=$tjeklog[felt]\">

Please, help me!
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. juni 2004 - 18:29 #1
hvorfor dog lave sådanne ting i sprog der langt fra er udviklet til sådan? er det mangel på overblik over "metoder" eller prøver du at overbevise dig selv og os andre om det vi troede var umuligt?
Lav dog sådanne chats i flash, java eller andet der ikke slæver serveren den ligger på i sænk eller ser ud ad helvede til. Brugeren er sgu nok lidt ligeglad med dine programmeringsovervejelser og -valg!
Avatar billede googolplex Novice
07. juni 2004 - 18:29 #2
http://www.eksperten.dk/spm/320350

Måske du kan bruge det ?
Avatar billede mr-super Nybegynder
07. juni 2004 - 18:32 #3
Skal i se nogle af mine koder?
Avatar billede mr-super Nybegynder
07. juni 2004 - 18:32 #4
Kan man ikke "Include" flyt.php i teest.php også lave en "refresher" ?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. juni 2004 - 18:38 #5
.. hvorfor finder du dig ikke et andet sprog? det er stort set en umulighed at gennemføre! Og især hvis du ikke har mere erfaring med programmering (i php)..
Avatar billede mr-super Nybegynder
07. juni 2004 - 18:45 #6
Hvad med at blande dig uden om men det "andet" sprog, og fortæl mig om svaret og ikke hvad jeg skal !
Avatar billede nicklasb Nybegynder
07. juni 2004 - 19:28 #7
hvad med at du talte pænt til andre? (og især dem du vil have til at hjælpe dig?!).. Min hjælp er da i hvert falde udladt nu!
Avatar billede fangel Nybegynder
07. juni 2004 - 19:54 #8
Got to agree with Nicklas (b)... !

PHP er slet ikke lavet til dette formål, derfor gør det opgaven meget sværre, og slut resultatet bliver aldrig mere end middelmådigt...

Med en god blanding PHP og JavaScript (hint: usynlig I-frame der reloades og kalder noget JS der flytter figuren i main-frame't)

MEN MEN MEN, man kommer aldirg ud over at der vil være et delay fordi Iframen kun kan opdateres med et fast interval - og jo mindre man gør dette interval jo hårdere gør man det for serveren !!!

Den optimale løsning er derfor at skrive det med en dedikeret server-del, og så en enten flash eller java front-end der kommunikere via sockets...
ex:
    en server med et java-program (en såkaldt daemon), der står og lytter efter indgående connections på en bestemt port og IP... dette kræver som sagt en server du helt selv eger, da du ikke kan installere daemons på webhoteller !

    en front-end i flash der åbner XML-sockets til serveren, og kommunikere direkte med denne i en 2-vejs samtale...

Dette vil sikre at der på intet tidspunkt bliver overført data når det ikke er nødvendigt, og man slipper derfor for 1mio. gange "er der noget nyt?", "nej" samtaler. Her kan serveren bare sige "Nu er der nyt - flyt figure NN til position X,Y" - uden at klienten spørger, og det er derfor serveren der tager initiativet...

Dette spare, som du nok forstår, serveren for en ikke så lille mængde arbejde og båndbrede...

Desværre kommer dette til en pris - Det er meget svært at udvikle Java-servere og Flash-front-ends (min. 10.000kr) og du skal have din egen dedikerede server til at hoste siden og daemonen på !

Morten Fangel
/ Freelance Web-programør
Avatar billede dd-man Nybegynder
08. juni 2004 - 12:58 #9
Vil lige høre... er det noget du kan lave fangel? altså en form for Flash chat, med figurer i en by eller lign.?
Avatar billede fangel Nybegynder
08. juni 2004 - 13:13 #10
Tjaa, med hjælp fra den anden halvdel i mit foretagende - jahh - men forvent ikke en pris under 10.000 ! og tvivler kraftigt på at du liige ligger inde med så mange penge...

Og der vil nok gå lidt tid, da vi begge har andre (bedre) foretagelser end chats... (og pt har vi kun en proof-of-concept chat, for at se at vi kunne, og hvor godt virker)

Morten
Avatar billede dd-man Nybegynder
08. juni 2004 - 13:26 #11
Jeg har de penge der er nødvendige, om det var 50.000 kr...

Har bare nogle alternative idéer som ikke lige er på nettet endnu, jeg godt vil have udviklet i fremtiden.

Men hvis i ikke har tid er det okay... det skal også først tænkes ordenligt igennem.
Avatar billede fangel Nybegynder
08. juni 2004 - 13:30 #12
Den lidt billigere løsning er at bruge fx Moock UnityChat med uAvatarChat til..
http://moock.org/unity/buy/

du kan endag købe server-hosting: http://moock.org/unity/hosting/

Kudos til NB (nicklasb) for at finde den... vi har moret og i den... hæhæ

Morten Fangel
Avatar billede fangel Nybegynder
08. juni 2004 - 13:32 #13
(ang. tid, så render vi begge rundt og raller på Gymnasiet... sååhh ja, den er begrænset)
Avatar billede n30thaone Nybegynder
10. juni 2004 - 13:10 #14
Til Fangel:

Det kræver dog også man har viden om XML, og Flash's egen XML reader...

Mht. Udvikling er det overhovedet ikke dyrt, du kan bare lave et server app der kan køre på små dedikerede forbindelser, som du så fordeler hvor båndbredden er til det, jeg vil stærkt foreslå at bruge Visual Basic, eller et hurtigt udviklings sprog i samme stil til at lave serveren(Tip: Winsock array =))
Avatar billede deadmez Nybegynder
10. juni 2004 - 13:14 #15
her er en PHP chat som virker.... upåklageligt..

http://www.webscriptsdirectory.com/PHP/Chat/PCPIN-Chat-L695/
Avatar billede deadmez Nybegynder
10. juni 2004 - 13:17 #16
http://eksperten.dk/spm/507897

Her er et topic som måske var interessant for jer som synes at mr-super ikke fører et ordenligt sprog... ;-)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
10. juni 2004 - 16:04 #17
tror lige så meget det var lønnen han snakkede om kostede penge. Programmeringen kan jo forgå mere eller mindre gratis ved brug af freeware programmeringssprog, men kunne ikke forstille mig nogle ville udvikle en chat og så blot give den væk til bedstbefindende! Tror hvem som helst ville tage en god betaling for en sådan!
Den chat morten linkede til er skrevet i java, og klienten er så skrevet i flash, men kunne have været programmereret i et hvilket som helst sprog..
Selvfølgelig kan chats som den deadmez linker til bruges, men så skal man også tage båndbredde for givet, og være mere eller mindre ligeglad med hvor godt resultatet er i brugeren øjne!
Avatar billede deadmez Nybegynder
11. juni 2004 - 10:05 #18
forresten... jeg har ingen problemer med den chat... og vi sidder altså tit op til 50 personer inde på samme tid... Hvis i kender www.heroes.dk så ved i hvad jeg snakker om.. ;-)
Jeg har b-one som webhost..

plus at du kan implementere www.pbpbb.com 's forum og få de to ting til at køre sammen.... det virker rigtig godt.. *s*
Avatar billede fangel Nybegynder
11. juni 2004 - 10:28 #19
n30thaone -> hvad får dig til at tro at jeg ikke har det (ok, det har jeg ikke, men min 'partner' har ;))

Jeg ville aldrig udvikle et server-værktøj i VB *host*, da dette låste en til Windows hosting, og - tjaaa - jeg har ikke den vilde tiltro til Windows Hosting (citat: 'Windows XP kan få helt ekstreme oppetider - helt op til 2-3 dage !'... ok, min bærbar har så har en større oppetid en det)
Avatar billede n30thaone Nybegynder
11. juni 2004 - 18:23 #20
fangel --> Grunden til jeg ville bruge VB er fordi der er interface på, men kan godt se at Java ville være en bedre løsning, da der ikke behøves andet end konsoloutput, er selv igang med et support system, hvor det serverside skal være mere brugervenligt en clientside, mere derfor jeg sagde det.

Og desuden har WinServ2k3 en ganske udmærket oppetid og det kan man hente en gratis 180 dages trial af på m$s hjemmeside
Avatar billede fangel Nybegynder
11. juni 2004 - 18:59 #21
DU kan sagtens lave grafiske programmer med Java - og du kunne jo også lave et API så du kunne lave en server-side-monitor i et hvilket som helst sprog (C++ med GTK fx - kan _jeg_ dog ikke, men _man_)