Avatar billede simone007 Juniormester
07. juni 2004 - 23:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mpeg komprimering

Nogen der kender et godt program der kan konvertere alm. mpeg til et mere komprimeret format, uden alt for meget tab af kvalitet?
Freeware og enkelthed foretrækkes.
Avatar billede php Novice
07. juni 2004 - 23:37 #1
Ja Fx Video Converter

Find på google.dk

Slut
Avatar billede norbert Nybegynder
07. juni 2004 - 23:41 #2
Nu skriver du ikke hvad det er for mpegfiler du har, men du kan da prøve at kigge her.

http://www.digitalempire.dk/convert/vcd2avi.shtml
http://www.digitalempire.dk/convert/svcd2avi.shtml
Norbert.
Avatar billede simone007 Juniormester
07. juni 2004 - 23:46 #3
det er nogen som er optaget med et digital video camera, jeg ved ikke lige hvilken type det er.
Avatar billede norbert Nybegynder
07. juni 2004 - 23:58 #4
Det er nok mpeg2, vil jeg tro. De links jeg har givet dig komprimerer det til divx/xvid-filer. De kan kun afspilles på dvd, hvis du har en kompatipel dvd-afspiller. Men de kan sagtens afspilles på pc.
Ellers skal de komprimeres i samme format men med en mindre bitrate. Og det er lidt svært at sige, hvad bitrate det skal være, når jeg ikke ved, hvad bitrate, de er optaget i, hvor lang tid de varer, og om de evt. skal lægges på dvd, cd eller hvad. Men i linket ovenfor er der også et forum, hvor du kan spørge. Phatlasse er en flink fyr, som ved alt hvad der er værd at vide om de ting.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
07. juni 2004 - 23:59 #5
Er du forøvrigt sikker på at det er mpeg? Jeg spø'r bare, for mit kamera kører med avi-filer :-)
Avatar billede simone007 Juniormester
08. juni 2004 - 00:11 #6
nu har jeg det ikke lige ved mig, men hvis det optager i avi, skal jeg så bare kovertere til en Xvid komprimering?
Avatar billede norbert Nybegynder
08. juni 2004 - 00:16 #7
Det er igen et spørgsmål om, om du vil have det på dvd, cd eller om du bare vil have det på din pc. Med mindre din dvd er divx-kompatipel. Så kan du godt lægge det på en dvd, og cd i xvid/divx-formatet. Du vil få et pænere billede og en mindre fil i xvid. Men det ved phatlasse mere om end jeg, jeg er ikke inde i den komprimering, desværre.
Norbert :-)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. september 2005 - 13:55 #8
Ved i om guiden kan findes nogle steder i dag?