Avatar billede el_gnu Nybegynder
11. juni 2004 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

spoolsv.exe går amok

Hej,

Jeg har i snart en uge haft problemer med at spoolsv.exe bruger enormt meget CPU-tid (95-99%). Efter hvad jeg kan se på nettet, håndterer spoolsv print og fax og er ikke associeret med kendte vira.

Er der nogen der har forslag til hvad der kan være galt?

På forhånd tak
Espen
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 11:03 #1
Gå i start -> kør skriv msconfig
Gå ind i tjenester og fjern vingen i print spooler
Så skulle den ophøre med at bruge så meget cpu kraft
Avatar billede el_gnu Nybegynder
11. juni 2004 - 12:35 #2
Tak for forslaget, men så kan jeg ikke printe...
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. juni 2004 - 14:49 #3
hva hvis du stopper og genstarter servicen, er det, det samme ?
Avatar billede el_gnu Nybegynder
11. juni 2004 - 15:50 #4
ja, desværre
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. juni 2004 - 18:38 #5
okay,spurgte fordi jeg tænkte det måske ku være et program der startede op med komputeren der fik den til at gå amok...jeg har søgt og søgt hos microsoft og kun fundet denne ting http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;822834 som sikkert ikke er til megen hjælp :/ men kig derind og snus lidt rundt..
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. juni 2004 - 18:40 #6
tænker lige på om det ku være spyware.. du ka kigge her hvis du syntes
http://www.eksperten.dk/artikler/127
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 23:40 #7
Jeps der er faktisk en virus eller noget der angriber spoolsvc.
Så lad os se en log fil fra highjackthis...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. juni 2004 - 23:48 #8
Det kunne være gode gamle "Bugbear" der driller.

Eller det kunne være noget så simpet som din printerdriver der er defekt.

Kører du Windows 2000 eller XP? Så er det forholdsvis nemt at slette dine printere, gå ind i "printers and faxes", i File menuen vælger du "Server properties", og vælger fanebladdet "drivers".

Slet alle på listen.

Installer herefter din printer helt normalt igen.
Avatar billede el_gnu Nybegynder
23. juni 2004 - 10:28 #9
Hej,

Undskyld den sene respons - jeg har af ukendte årsager ikke modtaget mails om nye indlæg.

Jeg fjernede samtlige installerede printere én efter én. Det viste sig at være et problem med en der hed "Microsoft Document Image Writer" eller noget i den dur. Jeg mindes ikke selv at have installeret den...

Ole får point, da han foreslår det jeg faktisk gjorde.
Avatar billede el_gnu Nybegynder
24. juni 2004 - 15:31 #10
... men det kræver jo et svar ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. juni 2004 - 18:30 #11
kommer her :-)