Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
14. juni 2004 - 10:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Debug ikke installeret eller virker ikke (Query Analyzer)

Når jeg prøver, at køre en DEBUG i Query Analyzeren, så får jeg følgende fejl.

--

Server: Msg 504, Level 16, State 1, Procedure sp_sdidebug, Line 1
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Unable to connect to debugger on CHNAVILOG01 (Error = 0x800706ba). Ensure that client-side components, such as SQLDBREG.EXE, are installed and registered on MBL2628-2000. Debugging disabled for connection 74.

--

Installationen er en Developer udgave af SQL Server 2000 og har kun installeret Client Tools + SP3. Jeg har også prøvet, at installere alt med Server tools inkluderet, men samme fejl.

Jeg har testet på min egen maskine og der virker det fint. Her har jeg også en Developer kørende, men dog med alt, hvilket ikke virkede på den nye.

Jeg bruger Windows Authentication op mod databasen og er domain admin, så umiddelbart mener jeg, at rettigderne er i orden.
Avatar billede trer Nybegynder
05. juli 2004 - 20:57 #1
Ikke at jeg har prøvet at benytte debugger-værktøjerne - men de skal særskilt hakkes af ved installationen for at de kommer med.

Og du skal så i øvrigt have SA privilegier på sql serveren for at kunne udnytte dem. Det har du ikke nødvendigvis blot fordi du er Domain Admin på nettet.

mvh
Troels
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
06. juli 2004 - 08:42 #2
Det ser ud til, at fejlen er gået i selv selv igen for det virker nu.

Jeg har i øvrigt også SA privilegier, så alle rettigheder burde være, som de skulle være.