Avatar billede howsa Nybegynder
19. juni 2004 - 13:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Serveren har uventet afbrudt forbindelse.

Dav eksperter ...

MIn outlook Express melder følgende fejl:

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: blahblah@mail.dk', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

WTF ... nogen der har svaret på hvordan jeg igen får forbindelse til serveren ..

Har snakket med teledk og de siger der ikke er noget i vejen med serveren !
Avatar billede rebecca Novice
19. juni 2004 - 14:36 #1
Outlook: Fejl 0x800ccc0d eller 0x800ccc0f under modtagelse eller afsendelse af e-mail
Gælder for
Symptomer
Du kan få vist følgende fejlmeddelelser, når du prøver at sende eller modtage e-mails:

Serveren blev ikke fundet. (Konto:kontonavn, POP-server:'mail', fejlnr.: 0x800ccc0d)
eller



Opgaven 'servernavn - sender og modtager' rapporterede en fejl (0x800ccc0f): 'Forbindelsen til serveren blev afbrudt. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen. Serveren svarede: ? K'
eller



Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: kontonavn, server: 'servernavn', protokol: POP3, serversvar: '+OK', port: 110, sikker (SSL): N0, fejlnr.: 0x800ccc0f.
Årsag
Denne fejlmeddelelse opstår, når Microsoft Outlook eller Microsoft Outlook Express ikke kan etablere forbindelse med din e-mail-server.
Workaround
Du kan omgå dette problem ved at bruge en af følgende metoder, der passer til din situation.
Metode 1: Kontroller, at indstillingerne for e-mail-serveren er korrekte
Kontakt din internetudbyder eller systemadministrator, hvis du vil have yderligere oplysninger om de korrekte indstillinger til e-mail-serveren.

Metode 2: Konfigurer firewall-software
Konfigurer firewall-softwaren, så du får internetadgang til nedenstående filer.
Outlook Express: Msimn.exe
Outlook: Outlook.exe
Som standard skal de fleste e-mail-klienter have udgående adgang via port 110 og indgående adgang via port 25. Internetudbyderen eller systemadministratoren kan give dig yderligere oplysninger om de porte, der kommunikerer med din e-mail-server.
Metode 3: Undersøg, om der er flere forslag på Symantec-webstedet
Hvis du har aktiveret Nortons antivirusfunktion for e-mail, skal du måske foretage yderligere konfiguration for at bruge Outlook eller Outlook Express sammen med denne antivirusfunktion. Du kan finde yderligere oplysninger på følgende Symantec-websted:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001082921552806

Kontaktoplysninger om tredjepart er taget med for at gøre det lettere for dig at finde den ønskede tekniske support. Disse kontaktoplysninger kan ændres uden varsel. Microsoft kan ikke garantere, at kontaktoplysningerne vedrørende tredjepart er nøjagtige.
De tredjepartsprodukter, der omtales i denne artikel, er produceret af firmaer, som er uafhængige af Microsoft. Microsoft giver ingen garanti, hverken stiltiende eller på anden måde, hvad angår disse produkters ydeevne eller pålidelighed.
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft Office Outlook 2003
Microsoft Outlook 2002
Microsoft Outlook 2000
Microsoft Outlook Express 6 for Windows
Microsoft Outlook Express 5.5 for Windows
Seneste opdatering: 13-02-2004 (5.0) 
Nøgleord: kbprb KB813514
Avatar billede howsa Nybegynder
20. juni 2004 - 10:17 #2
Hey ..

Tak for svaret !! Et godt grundigt svar...

Fandt dog ud ud af at det var en firewall ( havde mistanken ) der lå og spærrede for forbindelsen, fik den fjernet og wupti ..

MVH HOwsa
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester