Outlook: Fejl 0x800ccc0d eller 0x800ccc0f under modtagelse eller afsendelse af e-mail
Gælder for
Symptomer
Du kan få vist følgende fejlmeddelelser, når du prøver at sende eller modtage e-mails:
Serveren blev ikke fundet. (Konto:kontonavn, POP-server:'mail', fejlnr.: 0x800ccc0d)
eller
Opgaven 'servernavn - sender og modtager' rapporterede en fejl (0x800ccc0f): 'Forbindelsen til serveren blev afbrudt. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen. Serveren svarede: ? K'
eller
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: kontonavn, server: 'servernavn', protokol: POP3, serversvar: '+OK', port: 110, sikker (SSL): N0, fejlnr.: 0x800ccc0f.
Årsag
Denne fejlmeddelelse opstår, når Microsoft Outlook eller Microsoft Outlook Express ikke kan etablere forbindelse med din e-mail-server.
Workaround
Du kan omgå dette problem ved at bruge en af følgende metoder, der passer til din situation.
Metode 1: Kontroller, at indstillingerne for e-mail-serveren er korrekte
Kontakt din internetudbyder eller systemadministrator, hvis du vil have yderligere oplysninger om de korrekte indstillinger til e-mail-serveren.
Metode 2: Konfigurer firewall-software
Konfigurer firewall-softwaren, så du får internetadgang til nedenstående filer.
Outlook Express: Msimn.exe
Outlook: Outlook.exe
Som standard skal de fleste e-mail-klienter have udgående adgang via port 110 og indgående adgang via port 25. Internetudbyderen eller systemadministratoren kan give dig yderligere oplysninger om de porte, der kommunikerer med din e-mail-server.
Metode 3: Undersøg, om der er flere forslag på Symantec-webstedet
Hvis du har aktiveret Nortons antivirusfunktion for e-mail, skal du måske foretage yderligere konfiguration for at bruge Outlook eller Outlook Express sammen med denne antivirusfunktion. Du kan finde yderligere oplysninger på følgende Symantec-websted:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001082921552806 Kontaktoplysninger om tredjepart er taget med for at gøre det lettere for dig at finde den ønskede tekniske support. Disse kontaktoplysninger kan ændres uden varsel. Microsoft kan ikke garantere, at kontaktoplysningerne vedrørende tredjepart er nøjagtige.
De tredjepartsprodukter, der omtales i denne artikel, er produceret af firmaer, som er uafhængige af Microsoft. Microsoft giver ingen garanti, hverken stiltiende eller på anden måde, hvad angår disse produkters ydeevne eller pålidelighed.
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft Office Outlook 2003
Microsoft Outlook 2002
Microsoft Outlook 2000
Microsoft Outlook Express 6 for Windows
Microsoft Outlook Express 5.5 for Windows
Seneste opdatering: 13-02-2004 (5.0)
Nøgleord: kbprb KB813514