Avatar billede groggy Nybegynder
20. juni 2004 - 21:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra 2 tabeller og bruge den ene som søgeord

Hej alle

Jeg sidder og roder med en SQL sætning hvor der skal hentes data fra to
forskellige tabeller (dog i samme database), hvoraf indholdet af den ene
tabel skal bruges som et søgeord i den anden.

Det som jeg selv har fundet frem til er noget i den her stil:

SQL = "Select * from tbl_kunder where firma like '%" &
"tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "hjemmeside like  '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "kontaktperson like '%" & "tbl_search.search_word"  & "%' OR "
SQL = SQL & "tlf like  '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "mobil like '%" & "tbl_search.search_word"  & "%' OR "
SQL = SQL & "fax like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "email like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "adresse like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "postnr like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "bynavn like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "land like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "kommentar like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' order by
firma"

Det virker bare desværre ikke. Jeg får ikke nogen fejlmeddelelse, andet end at der ikke bliver hentet noget data.

Jeg håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
20. juni 2004 - 22:31 #1
måske på denne måde i stedet...

SQL = "Select * from tbl_kunder, tbl_search where firma like '%" &
"tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "hjemmeside like  '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "kontaktperson like '%" & "tbl_search.search_word"  & "%' OR "
SQL = SQL & "tlf like  '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "mobil like '%" & "tbl_search.search_word"  & "%' OR "
SQL = SQL & "fax like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "email like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "adresse like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "postnr like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "bynavn like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "land like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' OR "
SQL = SQL & "kommentar like '%" & "tbl_search.search_word" & "%' order by
firma"

Gætter på at tbl_search er den anden tabel i din database ...?
Avatar billede groggy Nybegynder
20. juni 2004 - 22:39 #2
Det virker heller ikke... Der bliver intet data hentet.

Jep tbl_search er navnet på tabellen mens search_word er navnet på kolonnen.
Avatar billede groggy Nybegynder
20. juni 2004 - 23:16 #3
Jeg fandt en løsning på problemet ved at bruge sessions i stedet for en ekstra tabel.

Ellers tak for hjælpen ellebaek. :)