Avatar billede ambrogio Nybegynder
24. juni 2004 - 23:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opdaterings hastighed - Hvad er godt nok til spil ?

Jeg sidder med et tilbud på en skærm fra Dell til 3200, og en fra BenQ til 2200. Men der er en forskel - Dell har en opdaterings hastighed på 0.10, mens BenQ har 0.25. Jeg har fået at vide at 0.10 er bedst, men er 0.25 godt nok til fodbold spil og andre af den slags, hvor den skal opdateres hurtigt ?

BenQ skærmen kan ses her: http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=368&page=specifications

Jeg kan ikke lige finde Dell skærmen .. håber i kan arbejde udfra allerede givet oplysninger ..

På forhånd, tak
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
24. juni 2004 - 23:58 #1
0.15 og under er godt til spil. Men det kommer an på din lyst og hvor meget tid du bruger. Har selv en 0.16 og den er FIN til mig.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
25. juni 2004 - 00:01 #2
FPS er godt med under 0.15, men fodboldspil ved jeg ikke helt :(
Avatar billede stigers Juniormester
25. juni 2004 - 09:30 #3
Avatar billede ambrogio Nybegynder
25. juni 2004 - 11:15 #4
Så 0.25 er ikke særlig godt, og dermed ikke direkte beregnet til spil ?

Kan i ellers anbefale TFT skærme til en ca. pris af 2000-2500, som har god opdaterings hastighed, og som ellers er udmærkede skærme. Vel og mærke 17" og opefter ... ?
Avatar billede ambrogio Nybegynder
25. juni 2004 - 11:20 #5
Rigtig godt, artikel i øvrigt, stigers .. :-)
Avatar billede ambrogio Nybegynder
25. juni 2004 - 11:40 #6
Hvis jeg kigger på eks. på PClageret.dk, så finder jeg ingen opdaterings hastighed på deres skærme.

http://www.pc-lageret.dk/vare-oversigt.php?varenummer=27272

Hvordan kan det være ? Andre steder at lede hvor opdaterings hastighed er skrevet op ?
Avatar billede lede Nybegynder
25. juni 2004 - 17:15 #7
Sorry men den eaid artikel er så gammel, så fyldt med fejl og......... ja gammel og fyldt med fejl, at den burde skrives om, og manden der har skrevet den (håber ikke det er dig stigers) skulle på skolebænken igen.
Jeg kan IKKE finde den Dell skærm med 10ms opdateringshastighed, den hurtigste jeg kan finde er Samsung 710N og den gudesmukke 172X som har 12ms, og som lige har vundet en test i privat computer som den bedste gamer skærm.
Jeg ved at nogen her til efteråret har truet med at komme med 10ms, og Samsung kommer i slutningen af året med de første 8ms skærme.
Det er dog svært at bedømme et produkt kun udfra specifikationer, nogle 25ms skærme er bedre til spil end visse 16ms skærme, dels fordi producenterne "snyder" med specifikationerne, og dels fordi at skærme med 16ms og derunder kun opdaterer hvert 4. billede (6 bit teknologi), hvilket gør disse skærme mindre brugbare til andre ting.
Prøv dem, kig på dem i butikker, læs anmeldelser, men pas på med at stole 100% på andre individer, da vi menige folk ofte udtrykker en mening baseret på vores følelser, og ikke fordi vi har testet 10 skærme og sammenlignet.
Avatar billede lede Nybegynder
25. juni 2004 - 17:21 #8
Og iøvrigt, hvis du kan købe en 17" til mellem 2-2.500 er den brugt eller stjålet.
En god kvalitets 17" koster typisk mellem 3.500,- - 4.000,-
Avatar billede ambrogio Nybegynder
25. juni 2004 - 19:31 #9
Nu er prisen jeg nævner (2200 kr.) vel og mærke ekskl. moms.

Jeg er ikke ude efter en decideret gamer skærm, men det hænder at jeg tager et netspil, og derfor skal skærmen kunne være med på det niveau. Jeg vil ikke ud og spilde flere tusinde på en skærm, som ikke kan bruges til spil.

Så mit spørgsmål er nu, og der er mulighed for 14/15/16 ms til en rimelig pris, eller er det okay at satse på 25ms ?
Avatar billede lede Nybegynder
26. juni 2004 - 04:13 #10
Hm..., forvent ghosting (skygger) ved hurtige netspil såsom CS ved 25ms.
Forslag, Samsung 710N 12ms ligger ca. på kr. 3200,- inkl. moms på edbpriser.dk
Avatar billede ambrogio Nybegynder
26. juni 2004 - 11:23 #11
Er det rigtigt ?

Jeg skulle ellers lige til at bevæge mig ud i en LG Flatron, 16ms som blev anbefalet i en anden tråd
Avatar billede lede Nybegynder
29. juni 2004 - 09:39 #12
Kunne ikke finde en test, da den er så ny, men se reaktioner fra folk som har købt 710N
http://secure.newegg.com/app/CustratingReview.asp?DEPA=0&item=24-001-158