Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
25. juni 2004 - 15:57 Der er 3 kommentarer

Kan ikke finde acces pointet

Hej.
Jeg har en bærbar computer med en 1.4ghz centrino processor (og dermed indbygget trådløst netværk)

Jeg har også et Belkin acces point, men når jeg søger fra min computer, finder den ikke acces pointet. (Jeg bruger belkins software)

Der skulle ikke være noget problem med placeringen af accespointet. det står lige bag ved min skærm.

Jeg bruger windows XP og jeg har ikke forstand på trådløst netværk overhovedet. Så skær det venligst ud i pap ;)

Håber på at få nogle hurtige svar, da jeg helst skal bruge det i aften. (passer hundehvalpe - de skal helst ikke ind i computerrummet ;))

Med venlig hilsen,
-Thomas
Avatar billede portnoy Nybegynder
27. juni 2004 - 12:10 #1
Til at starte med, så skal du sørge for at SSID er det samme på dit accesspoint og på din laptop. Derefter skal du checke on der er sat noget security (encryption/WEP)op. Det kan gøres ved hjælp af enten en passphrase, som genererer en krypterings nøgle udfra en sætning du selv finder på. Du kan også vælge selv at lave en manuel entry, hvor du selv finder på en nøgle. Den nøgle du får, bruger du så i dit Belkin SW.
Får du stadig ikke nogen forbindelse, så prøv at sætte din access point til at broadcaste, så burde din laptop kunne finde accesspointet.
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
27. juni 2004 - 21:16 #2
Ja, det fattede jeg så ingenting af.. :/
Avatar billede portnoy Nybegynder
27. juni 2004 - 21:52 #3
Ok, kan godt se at det måske virker lidt forvirrende. Men så prøver vi da bare igen :-)
Start med at koble din pc til accesspointet, med et netkabel, så du kan connecte til det. Åben din browser og gå ind på adressen, 192.168.1.1 Username er som default sat til blankt og password til admin.
Under Wireless, i boksen SSID skriver du navnet på det din "netværksgruppe" skal hedde.
Kan være alt, men sørg for at det ikke er alt for let at gætte. SSID Broadcast sætter du til Disabled, for at andre ikke skal kunne "se" dit accesspoint.
Security sætter du til Enabled, og går ind under Configure Settings.
Securiry Mode sættes til WEP. WEP Encryption sættes til 128 bits. Unders Passphrase angiver du en sætning bestående af bogstaver og tal, og trykker Generate. Så vil der automatisk bliver genereret nogle keys. En af de keys skal bruges på din pc, for at få adgang til dit accesspoint.
I dit Belkin software, finder du SSID boksen og angiver det samme SSID som du gjorde på routeren. Under fanen Encryption, markerer du Manual Entry og i boksen skriver du et af de keys som din router genererede. Authendication type sætter du til Shared.

Og så burde din pc faktisk kunne se dit accesspoint.