Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2004 - 22:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Karma system ang. af ref.

Hej,

Jeg ved ikke om det er diskuteret før, men et eller andet sted kan jeg ikke bruge Karma til noget, da man ikke kan se en ref. til hvorfor ???

Kunne man ikke gøre sådan at for at give Karma skal man angive en ref. eller lign. og evt. gøre så jeg som bruger kan se hvem der har angivet den ???

Fra
Leif
Avatar billede snowball Novice
27. juni 2004 - 22:31 #1
Hvis der endelig skal være en ref., så skal det være frivilligt om man vil skrive noget, for personligt giver jeg sjældent Karma ud fra ét enkelt spørgsmål, men mere hvordan brugeren generelt opfører sig.

"og evt. gøre så jeg som bruger kan se hvem der har angivet den ???"

Dette har været diskuteres til hudløshed, og bliver næppe ændret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juni 2004 - 22:31 #2
Det har været diskuteret - sjovt nok. Men jeg tror du misforstår noget
fundamentalt: det er slet ikke meningen man skal kunne bruge karma til noget.
Men det giver en masse trafik - diskussionerne - og jo flere reklamer får eksperten.dk
vist os.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2004 - 22:32 #3
Helt enig Leif. Hvis folk ikke skal være seriøse, og lave en ref. eller logges med deres brugernavn, hvad kan vi så bruge det til?

Jeg kan sagtens tage kritik. Og jeg har 2 gange dårlig karma. Men hvorfor? og for hvilke spørgsmål? Hvem har jeg pisset på? Ja find selv på flere spørgsmål: http://eksperten.dk/bruger.phtml?navn=james_t_dk&option=karma
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juni 2004 - 16:31 #4
det er jo egentligt underligt at der ikke kommer signatur på karma - det er jo hvad alle er utilfredse med. Hvorfor skal det så ikke ændres?
Har da også selv inkasseret et par tomme karmaer - ved ikke hvorfor eller hvorfra?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2004 - 18:08 #5
Klager over urimelig karma reageres der heller ikke på!
Har klaget 2 gange over min helt blanke karma, men intet sker der!
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juni 2004 - 18:12 #6
Jeg har dog fået fjernet en grov karmabesked - det var ok.
Avatar billede snowball Novice
28. juni 2004 - 19:33 #7
james_t_dk: Hvis du kan fortælle mig hvilket punkt i reglerne der overtrædes ved at give en bruger en "blank karma" og fortæller mig hvordan en "blank karma" kan "være grov", så skal jeg nok fjerne din blanke karma :)

For at sige det kort: En karma bliver kun fjernet hvis den overtræder én eller flere af Ekspertens regler.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2004 - 19:57 #8
snowball>> Det vil sige at man bare kan gå rundt og give folk ingen ting, i karma, uden at begrunde det..... Min sidste smule af respekt for systemet er netop forsvundet. Jeg vil hermed ikke længere brokke mig over karma systemet, kun undre mig over hvorfor man gider at spilde udviklings tid på sådan noget ubrugeligt lort!

Hvis man skal kunne tage sådan noget seriøst så skal alle ubegrundede karma anmeldelser fjernes, så er det egentligt ligemeget om de er på 0 eller 100%!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2004 - 19:58 #9
Snowball, hvordan hænger dette sammen med at man kan give ubegrundet karma:

Eksperten Karma er brugernes måde indbyrdes at hjælpe hinanden med at oplyse hvor godt andre brugere er til at opføre sig ordentligt og efter reglerne på Eksperten.
Avatar billede snowball Novice
28. juni 2004 - 20:02 #10
james_t_dk:

"Det vil sige at man bare kan gå rundt og give folk ingen ting, i karma, uden at begrunde det"

Ja!

Jeg er helt enig med dig i at man ikke kan bruge en "blank karma" til ret meget, men sådan har Admin, til trods for mange protester, altså valgt at Karma skal være.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2004 - 20:23 #11
Det er jo som at bruge en finger som røv-termometer!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juli 2004 - 01:41 #12
james > ROFL x1000  :D
u said it!
Avatar billede leif Seniormester
12. juli 2004 - 09:11 #13
Lukker.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2004 - 10:34 #14