Avatar billede zenzz Nybegynder
28. juni 2004 - 14:21 Der er 5 kommentarer

Butik script skal ændres fra Jmail til CDONST

Jeg er ved at lave en butik til nnfhsupport.dk .. jeg har brugt "gnuffegod" et freeware butik java-script... Jeg skal have det tilpasset til CDONST.. er dette muligt? B-one understøtter ikke JMail, og derfor kan jeg ikke bruge denne kode.. Jeg har aldrig prøvet at arbejde med Jmail eller CDONST - så en hjælpende hånd ville være dejligt.

Mvh. Zenzz

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>NNFHSUPPORT</TITLE>
<meta name="Generator" content="Microsoft FrontPage 5.0" />
<LINK HREF="styles.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
<SCRIPT TYPE="text/javascript">

function fjernAlt() {
    if (confirm('Ønsker du at tømme indkøbskurven helt?')) {
        parent.fjernAlleVare();
        window.location.href=window.location.href;
        }

    </SCRIPT>
</HEAD>
<BODY class="main" onLoad="parent.liste.location.href='blank.htm';">

<H3>Indkøbskurv</H3>

<CENTER>
<TABLE BORDER="0">
<TR>
    <TD>

<P ALIGN="right"><SCRIPT TYPE="text/javascript">

if (parent.vareIndhold) {
    if (window.print || 1==1) {
        document.write('<A HREF="java script:print()">Udskriv denne side</A><BR>');
        }
    document.write('<A HREF="java script:fjernAlt()">Tøm kurven</A>');
    }

</SCRIPT></P>

<P>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
parent.ordreNummer = 'kort,-';
parent.visningTil = 'IMG:grafik/kurvInd.gif,W:30,H:12,ALT:Forøg med én';
parent.visningFra = 'IMG:grafik/kurvOp.gif,W:30,H:12,ALT:Formindsk med én';
parent.visningFjern = 'IMG:grafik/kurvFjern.gif,W:30,H:12,ALT:Fjern varelinie';
parent.betalingsVisning = '';
parent.udskrivKurv(document,'main');
</SCRIPT>

    </TD>
</TR>
</TABLE>
</CENTER>

<FORM ACTION="www.nnfhsupport.dk/jmail... eller et eller andet" METHOD="POST"
<!-- Her skal jeg bruge JMail.. Men b-one understøtter kun CDONST... Hvordan laver jeg denne kode om?? For at det skal virke?? -->

NAME="bestillingsForm">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="zenzz2k@hotmail.com" NAME="modtagerMail">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="Kristian Bro" NAME="modtagerNavn">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="tekstIndhold,afsenderMail,afsenderNavn,afsenderAdresse,suppTekst" NAME="sorterData">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="blokkerRest" NAME="blokkerData">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="tekstRetur,tekstIndhold" NAME="returData">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="tekstIndhold" NAME="preformData">
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="NNFHSUPPORT Online Butik" NAME="titelIndhold">
<PRE><INPUT TYPE="hidden" VALUE="

Vi har modtaget din bestilling på nedenstående varer.

Ordren vil blive ekspederet snarest.

Med venlig hilsen
NNFHSUPPORT

Bestilling:
" NAME="tekstRetur"></PRE>

<P>&nbsp;

<CENTER><P>&nbsp;
<P>

<TABLE BORDER="0">
<TR>
    <TD class="main">

<P>
<B>Din E-mail:</B><BR>
<script type="text/javascript">
document.write('<INPUT TYPE="text" SIZE="34" VALUE="' +parent.afsenderMail +'" NAME="afsenderMail" onChange="parent.afsenderMail=this.value">')
</script>

<P>
<B>Dit navn:</B><BR>
<script type="text/javascript">
document.write('<INPUT TYPE="text" SIZE="34" VALUE="' +parent.afsenderNavn +'" NAME="afsenderNavn" onChange="parent.afsenderNavn=this.value">')
</script>

<P>
<B>Din adresse:</B><BR>
<script type="text/javascript">
document.write('<TEXTAREA WRAP="physical" ROWS="4" COLS="34" NAME="afsenderAdresse" onChange="parent.afsenderAdresse=this.value">' +parent.afsenderAdresse +'</TEXTAREA>');
</script>

<P>
<B>Evt. supplerende oplysninger:</B><BR>
<script type="text/javascript">
document.write('<TEXTAREA WRAP="physical" ROWS="4" COLS="34" NAME="suppTekst" onChange="parent.suppTekst=this.value">' +parent.suppTekst +'</TEXTAREA>');
</script>

</TD>
</TR>
</TABLE>

<P>
<INPUT TYPE="button" VALUE="Send bestilling" onClick="sendForm(this.form)"> <INPUT TYPE="reset" VALUE="Tøm felter">

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
parent.vareTekst(document,"tekstIndhold");

var localPath = document.location.href;
localPath = localPath.substring( 0, localPath.lastIndexOf( '/'));
document.write('<INPUT TYPE="hidden" VALUE="' +localPath +'/formular/tak.htm" NAME="redirOk">');
document.write('<INPUT TYPE="hidden" VALUE="' +localPath +'/formular/fejl.htm" NAME="redirFejl">');

</SCRIPT>

</FORM>
</CENTER>

<P>&nbsp;

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function sendForm(inputForm) {
    if (!parent.vareIndhold) {
        alert('Din varekurv er tom!');
        return;
        }
    if (!checkMail(inputForm.afsenderMail.value)) {
        alert('Du skal indtaste en gyldig E-mail');
        return;
        }
    if (parent.betalingsIndex == 1) {
        inputForm.redirOk.value = localPath +'/formular/tak_po.htm'
        }
    if (parent.betalingsIndex == 3) {
        inputForm.redirOk.value = localPath +'/formular/tak_bnk.htm'
        }
    if (parent.betalingsIndex == 5) {
        inputForm.redirOk.value = localPath +'/formular/tak_krt.htm'
        }
        inputForm.submit();
    }

function checkMail(inputData) {
    var len=inputData.length;
    // check for gyldig længde - mindst 6 karakterer
    if (len<6) {
        return false;
        }
    // check for gyldighed af @
    if (inputData.indexOf("@")<1 || inputData.indexOf("@")!=inputData.lastIndexOf("@")) {
        return false;
        }
    // check for gyldige karakterer - a..z, A..Z, 0..9, ., -, _, @
    var gyldigeTegn="abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789.-_@"
    for (var x=0; x<len; x++) {
        var kar=inputData.charAt(x)
        if (gyldigeTegn.indexOf(kar)<0) {
            return false;
            }
    if (inputData.lastIndexOf(".")>len-3) {
        return false;
        }
    return true;
}
</SCRIPT>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2004 - 14:25 #1
der er slet ikke noget jmail eller noget i ovenstående kode - den ligger formentlig i en anden fil. Ovenstående er indeholder kun det der sendes til det pågældende mail-komponent.

Her hvordan du sender vha cdonts; http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=139
Avatar billede zenzz Nybegynder
28. juni 2004 - 14:32 #2
<FORM ACTION="www.nnfhsupport.dk/jmail... eller et eller andet" METHOD="POST"
<!-- Her skal jeg bruge JMail.. Men b-one understøtter kun CDONST... Hvordan laver jeg denne kode om?? For at det skal virke?? -->
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2004 - 14:39 #3
det er ikke der du skal lave det om - action henviser til en fil hvori du skal ændre det
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2004 - 12:52 #4
har du snart løst dit problem eller?
Avatar billede zenzz Nybegynder
08. september 2004 - 22:04 #5
Jeg har ikke løst det.. men har lagt det hele på hylden.. Fik ingen hjælp til noget.. lukker spørgsmålet..