Avatar billede webasto Nybegynder
09. juli 2004 - 12:44 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Geforce FX5700 Ultra 128mb: Skærm vil ikke "slå igang"

Nu har jeg lige feset penge af på et nyt grafikkort.
Har gennemgået procedure for afinstallering og fjernelse af gammelt kort (ASUS V7100 Pro SE Geforce2 MX400 64mb) inden installation af det nye kort (XFX GeforceFX5700 Ultra 128mb).

Der er hentet frisk driver fra nvidia.com til installationen.

Ja, der er sat strøm til det extra powerstik på grafikkortet.

Setup:

P4 3.06Ghz HT
ASUS P4T533
512mb 32bit RAMBUSram
ViewSonic P225f

Kabling:
DVI-VGA adapter
VGA-BNC kabel

Den vil sqtte slå skærmen igang i første hug.
Den skal startes op, vente ca. 10 sec og så ha' et tryk på powerknappen igen for at starte forfra, og så kommer skærmen igang.
Sådan noget klyt !

Hvad dælen er der galt?

Jeg har kigget igennem her i forummet uden held.
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 12:46 #1
Hejsa

Sikker på det sidder fast i soklen?
Kortet kan også¨være defekt fra forhandlerens side.
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 12:47 #2
Kan selvfølgelig også være soklen kortet sidder i der har problemet.

Har du samme fejl med andre kort?
Avatar billede webasto Nybegynder
09. juli 2004 - 12:52 #3
Nej det gamle kort var der ingen probs med.

Når først kortet kører er der ingen probs....

Kører nu Farcry på 1280X1024 32bit på fuld skrue unden et eneste glitch :o))

Lækkert kort ellers :o))
Avatar billede webasto Nybegynder
09. juli 2004 - 12:55 #4
Byggede iøvrigt en maskine op til en kompis med det samme grafikkort i og han har ingen probs.
Det skal dog siges at resten af hans setup naturligvis er helt nyt.
Mit setup har jo 4x AGP på motherboardet hvor han har 8x AGP men det skulle vel ikke ha noget at sige.
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 13:01 #5
Nej det er bagudkompitapelt

Test lige med et andet VGA
Avatar billede freehelp Praktikant
09. juli 2004 - 13:02 #6
Ja godt kort. Tror dog det er defekt et eller andet sted
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 13:13 #7
det kan da være din agp-port skal opdateres..?
Ellers kig lille i tilføj/fjern programmer, om der skulle ligge en gammel driver..?
Og om den registrer den rigtige skærm.
Tvivler, da det bare burde virke..O)
Avatar billede webasto Nybegynder
09. juli 2004 - 13:13 #8
Ok jeg skal jo nok til at teste mig frem...
Har I set hvor stort det kort er???
Kortet er sq 22cm langt... det rækker ind imellem mine HD'er...
... og så sidder der et strømstik i enden yderst for lige at gøre det lidt længere, så det tog godtnok noget tid at få det flikket ind i maskinen.

Damn jeg må hen og teste.. :o(
Avatar billede webasto Nybegynder
09. juli 2004 - 13:14 #9
Kan man opdatere en AGP port?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. juli 2004 - 13:16 #10
ja, du opdatere dit chipset, og der er tit en seperat driver til agp-porten
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 14:27 #11
Kan du prøve at låne en strømforsyning af en kammerat og prøve med den ?.
For mig lyder det som om den muligvis tager for meget strøm mens den spinder harddiske op, og derfor ikke giver strøm nok til grafikkortet. Ved næste tryk er hd'erne jo oppe i omdrejninger og tager ikke samme mængde strøm.
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:20 #12
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede webasto Nybegynder
29. juli 2004 - 21:22 #13
Ja hold lige ro på... jeg er begravet i udenbys arbejde og en yderst tidskrævende kæreste.

Jeg skal ha gjort noget for det her er ulideligt men lige pt. har jeg simpelthen ikke fri og tid til det.
Jeg kommer tilbage når jeg ved mere.
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 22:29 #14
Cool  takker :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 09:30 #15
Kunne være rart at høre hvordan tingene skred frem??????
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 13:55 #16
Tiden er vist moden til lidt feedback eller en afslutning på spørgsmålet??
Avatar billede webasto Nybegynder
25. august 2004 - 15:38 #17
Tingene skrider ikke en bønne frem.
Nu venter jeg på SP2 ti XPdk og hvis den ikke arter sig så hopper jeg tilbage til W2K med SP4, så formattering er inden for rækkevidde.

Det afholder mig fra at fise 700-1000 kr. af på en ny PSU... sååååeh der går lidt endnu.

Kan man ikke acceptere det så skriv og jeg skal lukke spørgsmålet ubesvaret i en fart.
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 16:07 #18
giv point til dem der har deltaget
Avatar billede webasto Nybegynder
25. august 2004 - 16:58 #19
Du får bare skrevet et svar så skal du blive aflønnet fyrsteligt for dit fyldestgørende svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. august 2004 - 18:49 #20
Prøv at teste om det er strømforsyningen ved at tage fladkablet ud af begge harddiske og så starte pc'en. Hvis den nu starter første gang hvergang, så sætter du den ene harddisk til og checker igen. går det også godt sætter du den sidste harddisk til og så skulle det gerne gå galt hvis det er det med strømmen.

(Du skal selvfølgelig ikke starte helt op, men blot gå ind i bios, hvis du får skærmbillede på)
Avatar billede webasto Nybegynder
25. august 2004 - 23:17 #21
Har prøvet med kun 1 ud af de 6 HDD der sidder i maskinen uden at det hjalp.
Som jeg skrev i komm. kl. 15:38, så der er ved at falde nogen ting på plads.
Avatar billede webasto Nybegynder
07. december 2004 - 02:43 #22
Så er der sat ny en ny PSU i, en Chill Innovation CP-510A. (www.chill-innovation.com)

Har flashet Biosen på MB til den nyeste.

Det nytter ikke noget :o(

Så fik den en ny driver fra www.nvidia.com.

Det hjalp heller ikke.
Avatar billede webasto Nybegynder
07. december 2004 - 02:44 #23
Nu skal jeg på jagt efter en ny bios til grafikkortet....
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:00 #24
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?
Avatar billede webasto Nybegynder
02. januar 2005 - 12:02 #25
Spørgsmål lukket på foranledning af freehelp !
Avatar billede freehelp Praktikant
02. januar 2005 - 12:04 #26
Flot