Avatar billede adamsen007 Nybegynder
09. juli 2004 - 17:33 Der er 16 kommentarer

Hjælp til opsætning af trådløs forbindelse

hej!

vi er ved at sætte en trådløsforbindelse op til en ADSl-forbindelse. har installeret USB-key og dertilhørende driver men vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvad pokker vi skal gøre for at få kontakt til routeren.

nogle gode bud vedr. evt. opsætning efterlyses - hurtigt tak!

;-)
Adamsen007
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 17:58 #1
Hvis du har installeret din trådløse-router korrekt og endnu ikke har foretaget nogle ændringer af indstillingerne, burde dit USB-netkort automatisk finde din router.
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
09. juli 2004 - 18:07 #2
hm, hvordan installerer man routeren?
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 18:17 #3
Den ledning, som går fra dit ADSL-modem, der har et bredt firkantet, stik skal sættes til routerens WAN-port og så skal der bare sluttes strøm til den.
Så burde du i hvert fald få forbindelse til din router.

PS. Hvis du i øjeblikket har tilsluttes din computer til internettet via kabler, er "kablet med det brede stik", det der i øjeblikket er til sluttes til Enthernet-porten på din computer.

PPS. Hvilken router har du? (Spørgsmålet har ikke noget med de to overstående at gøre)
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 18:21 #4
PPPS. Hvilken type bredbånd har du? PPoE eller DHCP? Se eventuelt på din kvitering fra din internetudbyder.
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
09. juli 2004 - 18:25 #5
routeren er en topcom br604, jeg har ADSL fra TDC
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 18:33 #6
Plejer du at skulle bruge kundenr. og password for at komme på nettet?
Det kan fortælle mig om du har PPoE eller DHCP
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
09. juli 2004 - 18:33 #7
nej, det skal jeg ikke
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 18:36 #8
Så prøv at gøre det har skrevet før "PS". I min 2. kommentar.
Og se om du kan komme på nettet bagefter.
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
09. juli 2004 - 18:39 #9
når det hele er sat op, kommer der af og til mulighed for at jeg har adgang til op til flere netværk - kan det være andre i min ejendom eller er det mon min egen? det giver ikke adgang men spørger efter en netværksnøgle!!
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 18:41 #10
Hvis det spørger efter en netværknøgle er det ikke din egen.
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 18:46 #11
Prøv denne opsætningsguide fra Topcom http://www.topcom.net/support/stepbystep.php
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
09. juli 2004 - 18:52 #12
tak, men jeg kan ikke skabe kontakt til 192.168.1.1
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 19:00 #13
På den liste du fik over netværk, er der så et netværk der hedder det samme som din router eller ligende (f.eks. BR604)?

HUSK! Det er ulovligt at bruge andres trådløse netværk uden tilladelse, så hvis du finder et nætværk og kobler dig op på det, så vær sikker på at det er dit eget!

Har ikke andre forslag tilbage end overstående. Desværre:-(

Ellers kunne du også prøve at kontakte TDC.
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2004 - 19:07 #14
hvis du ahr tændt routeren, så gør lige dette start ->kør ->cmd ->ipconfig /release også bagefter ipconfig /renew
Avatar billede adamsen007 Nybegynder
09. juli 2004 - 19:14 #15
ok, jeg får så følgende meddelelse:
"Der kan ikke udføres nogen handling på forbindelsen, når dets medie er afbrudt"
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2004 - 19:19 #16
inden vi fortsætter her så er det nok bedst at du får styr på dine koder!

Du får ikke nogen ip-adresse før du ahr de rigtige koder http://www.eksperten.dk/spm/518381