Avatar billede law-st Nybegynder
10. juli 2004 - 00:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar giver mig stød

hey! Min bærbar giver små stød i mine hænder, når jeg sidder med den et stykke tid.. Det er ovenpå den forreste højtaler (Den ved mine hænder) Hvad kan der være galt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2004 - 01:28 #1
det er der nogle strømforsynginger der gør. Du kan også være ude for at den gør det nogle steder i huset, men ikke andre. Eneste løsning er at bruge lordet strøm (altså et strømstik med 3 ben, der selvfølgelig også skal være jordet i stikket på væggen
Avatar billede peet-49 Novice
10. juli 2004 - 07:54 #2
På en bærbar kan du kun få "stød" af statisk elektrisitet, da der ikke er vekselstrøm på den, det er irriterende, men ikke farligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juli 2004 - 15:54 #3
Jeg gætter også på statisk elektricitet. Det problem har vi på mange bærbare i vores firma - og jeg har også selv fået smæk et par gange.

Jeg har vænnet mig til at røre dyret med en flad hånd i stedet for en fingerspids....
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. juli 2004 - 15:57 #4
hvis det er statisk elekticitet kan du købe en sprayflaske med Slipmiddel ;) det er dog ikke sikkert computeren har godt af det :) bruges ofte til store maskiner der f.eks. producerer bleer i mit tilfælde...

Men vil IKKE anbefale dig at prøve det på bærbaren

gør som Ole start med en flad hånd på computeren